/
۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

مالکیت رودخانه ها در اختیار دولت است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: مالکیت رودخانه‌ها در اختیار دولت است و نماینده دولت در نگهداری و حفاظت از این مجموعه‌ها وزارت نیرو است.
کد خبر : ۱۵۹۷۴

نبض نفت - محمدمهدی جوادیان زاده مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد  روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حجم بالای آب ورودی به رودخانه‌های استان اظهار داشت: مالکیت رودخانه‌ها در اختیار دولت است و نماینده دولت در نگهداری و حفاظت از این مجموعه‌ها به عهده وزارت نیرو است.

وی افزود: در استان تعداد زیادی رودخانه وجود دارد و در برخی نقاط ، حجم بالای تعرض به‌ قدری بالاست که عمده پرونده‌های حقوقی و مراجعه‌های مردمی را به شرکت تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد درباره جاری شدن سیلاب در برخی رودخانه‌های استان به‌ویژه رودخانه مرکزی شهر تفت هم گفت: آب این رودخانه همچون گذشته به سمت دشت چرخاب هدایت می‎‎شود و برخلاف شایعات، خسارتی به شهر یزد وارد نخواهد کرد.

جوادیان زاده افزود: شهر یزد از سمت مهریز به سمت شهرستان اشکذر دارای سیل بندهایی است و با توجه به بارندگی‌های اخیر هنگام وقوع سیل، با بازدیدها و نظارت‌های خوبی که انجام شد مشکلی ایجاد نشد ولی مشکل عمده تخلیه زباله است.

وی خاطرنشان کرد: البته سیل بندهای مصنوعی در مناطق مختلف احداث شد که بازسازی و نگهداری آن‌ها ضروری است، امیدواریم با اینکه سال‌ها از آنها استفاده ‌نشده است بتوانیم آن‌ها را بازسازی کنیم.

این مسئول درباره سیل بندهای منطقه پارک کوهستان نیز اظهار داشت: سیل بندها برای بارش‎‎های محلی در مسیر جاده تفت به یزد تدارک دیده شد که قبلاً هم برای بارش‌های اندک استفاده شد و چند روز اخیر هم بارش‌های این منطقه کم بود ضمن آنکه مقرر شد سپاه در شهرک طلاییه، تمهیداتی را انجام دهد.

منبع: موج

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر