/
۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

رونق تجارت بین المللی در گرو انتزاع وزارت بازرگانی از صنعت

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر سازمان یا وزارتخانه‌ای پاسخگوی مشکلاتی مانند نحوه توزیع کالا، کنترل قیمت‌ها، تجارت بین المللی و... نیست به همین دلیل چاره ای جز تفکیک این وزارتخانه‌ها از یکدیگر وجود ندارد.
کد خبر : ۱۶۰۲۹

نبض نفت - عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت تفکیک وزارت بازرگانی و صنعت، گفت: شرایط کنونی بازار نشان‌دهنده ضرورت انتزاع این وزارتخانه‌ها از یکدیگر است چرا که به نظر می‌رسد تنظیم بازار، توزیع کالاهای اساسی به مکانیزم جدیدی نیاز دارد که این ساز و کار در گرو ایجاد وزارت بازرگانی است.

نماینده مردم قائمشهر سوادکوه و جویبار در مجلس افزود: بارها با تفکیک وزارت صنعت و بازرگانی مخالفت شده چرا که برخی کارشناسان معتقدند این اقدام بار مالی جدیدی به دولت تحمیل می‌کند که به ضرر مردم است اما شرایط کنونی توزیع کالا، قیمت‌گذاری، تنظیم بازار و تجارت بین الملل نشان دهنده ضرورت تفکیک این دو وزارتخانه از یکدیگر است.

شرایط کنونی توزیع کالا، قیمت‌گذاری، تنظیم بازار و تجارت بین الملل نشاندهنده ضرورت تفکیک این دو وزارتخانه از یکدیگر است

تجارت مغفول مانده است

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش تجارت مغفول مانده است، اظهار کرد: با تفکیک وزارت صنعت و بازرگانی امور مربوط به بازار به درستی و دقت هدایت می شود و در نتیجه شرایط بهتری برای مردم رقم می‌خورد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به اینکه آیا تفکیک وزارت صنعت و بازرگانی بار مالی زیادی به دولت تحمیل نمی‌کند، توضیح داد: ادغام این دو وزارتخانه درست نبود اگرچه در حال حاضر تفکیک این دو وزارتخانه باعث مسائلی مانند افزایش نیروی انسانی، خرید برخی تجهیزات و... می‌شود اما انتزاع آن برای تنظیم بازار یک امر یک ضروری است.

خاطرنشان کرد: طرح تفکیک وزارتخانه بازرگانی از صنعت باید به گونه ای باشد که نیروی انسانی و تجهیزات جدیدی به کار گرفته نشود در این شرایط از یک سو بار مالی زیادی به دولت تحمیل نشده و از سوی دیگر دولت بزرگ نمی‌شود.

چاره ای جز تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت از یکدیگر وجود ندارد

 عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان یا وزارتخانه‌ای پاسخگوی مشکلاتی مانند نحوه توزیع کالا، کنترل قیمت‌ها، تجارت بین المللی و... نیست به همین دلیل چاره ای جز تفکیک این وزارتخانه‌ها از یکدیگر وجود ندارد.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر