/
۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

آینده مبهم تجدیدپذیرها

عضو کارگروه ترویج و فرهنگسازی انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: برنامه توسعه ما 60 مگاوات بوده که فقط توانستیم یک مگاوات را اجرایی کنیم. با این وضعیت ما ادامه نمی‌دهیم تا تکلیف پرداخت‌ها مشخص شود.
کد خبر : ۱۶۰۷۳

نبض نفت - نگین بهشت کار درباره پرداخت‌های تولیدکنندگان برق از تجدیدپذیرها اظهار داشت: در حال حاضر مشکل ما تاخیر شدید در پرداخت‌ها است و آخرین پرداختی همه شرکت‌ها مربوط به مرداد ماه است و پس از آن پولی به تولیدکنندگان داده نشده است.

وی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان با سرمایه گذاران خارجی کار کرده‌اند و تاخیرها  توجیه اقتصادی را دچار مشکل کرده است، حتی از عهده مخارج جاری و تعمیرات و نگهداری پروژه‌ها برنمی‌آییم.

عضو کارگروه ترویج و فرهنگسازی انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر تصریح کرد: منابعی که برای برق تجدیدپذیر تخصیص داده شده از محل عوراض برق است و در بودجه هم مشخص است مردم نیز پول برق خود را پرداخت کرده و منابع موجود است اما متاسفانه پروسه تخصیص پیچیده است و به همین خاطر با تاخیر مواجهیم.

وی با بیان اینکه برنامه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر به خاطر عدم پرداخت‌ها به مشکل برخورده است، گفت: مثلا برنامه توسعه ما 60 مگاوت بوده که فقط توانستیم یک مگاوت را اجرایی کنیم با این وضعیت ما کار را ادامه نمی‌دهیم تا تکلیف پرداخت‌ها مشخص شود.

منبع: ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر