/
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

برداشت نفت در مناطق سیل‌زده برای حفظ محیط زیست کاهش پیدا کرده است

نماینده مردم شوش در مجلس با بیان اینکه به‌منظور جلوگیری از آسیب به محیط زیست در پی نشت نفت برداشت نفت در مناطق سیل‌زده کاهش پیدا کرده است، گفت: دستگاه‌های حفاری در مناطق سیل‌زده غیرفعال شده‌اند.
کد خبر : ۱۶۳۵۹

نبض نفت - سید راضی نوری با اشاره به وضعیت پست‌های برق در مناطق سیل‌زده، گفت: برخی از پست‌های برق در شهرهای مختلف استان خوزستان در محاصره آب قرار گرفته‌اند و با توجه به حجم خسارات مسئولان هنوز نتوانسته‌اند برای خروج آن‌ها اقدامی کنند، البته پست‌های برق شهرستان شوش به دلیل اقدامات پیشگیرانه از این اتفاق درامان مانده‌اند.

برخی از پست‌های برق در شهرهای مختلف استان خوزستان در محاصره آب قرار گرفته‌اند و با توجه به حجم خسارات مسئولان هنوز نتوانسته‌اند برای خروج آن‌ها اقدامی انجام دهند

برخی از چاه‌ها و میادین نفتی دچار آب گرفتگی شده‌اند

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره وضعیت میادین مناطق سیل‌زده، ادامه داد: به گفته وزیر نفت طی جلسه روز گذشته، مناطقی که ستاد مدیریت بحران، آب را در چاه‌ها رها کرده است و برخی از چاه‌ها و میادین نفتی دچار آب گرفتگی شده‌اند.

وی اظهار کرد: اگرچه تکنولوژی استحصال نفت در خشکی و آب تعریف شده است اما به منظور جلوگیری از آسیب به محیط زیست در پی نشت نفت در هورالعظیم تدابیری اندیشیده شده به‌عنوان مثال تولید و برداشت در این مناطق کاهش پیدا کرده است اما میادین دیگر امکان جبران کاهش تولید این میدان‌های نفتی را دارند.

دستگاه‌های حفاری در مناطق سیل‌زده غیرفعال شده‌اند 

وی بیان کرد: دستگاه‌های حفاری در مناطق سیل‌زده که احتمال آلودگی محیط زیست در آن‌ها بیشتر است و مناطقی که تاسیسات نفتی آن به زیر آب رفته همچون میادین بین کارون- کرخه – دز با هدف جلوگیری از آلودگی محیط زیست غیرفعال شده‌اند. 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص وضعیت آبگیری هورالعظیم، گفت: تاکنون دراین خصوص طبق نظر ستاد مدیریت بحران اقدام شده است چراکه حفظ جان انسان‌ها در اولویت است لذا تاسیسات نفتی هورالعظیم نیز در پی خواسته این ستاد تا حدودی به زیر آب رفته‌اند.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر