/
۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

مطالبات کارگران در سال 98

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خوزستان، انسجام تشکیلاتی را رمز ثبات،ماندگاری و موفقیت بیان کرده و خواستار مطالبه گری کارگران در شش اصل شده است.
کد خبر : ۱۶۵۳۸

به گزارش نبض نفت- حسین حبیبی با بیان اینکه  انسجام تشکیلاتی رمز ثبات، ماندگاری و موفقیت است، تاکید کرده مطالبات کارگران باید در شش اصل زیر پیگیری شود.


1- امنیت شغلی را با تمام وجود وقدرت تا روزجهانی کارگر که پایداری قراردادهای دائم کاراست یکصدا در تمام سرزمین ایران مطالبه کنیم.  
                 
2- محو شرکت های پیمانکاری، تامین نیرو و همچنین کوتاه کردن دست این آدم فروشان را از حاکمان جمهوری اسلامی که خود انتخابشان کردیم، خواستار شویم.
              
3- اقتصاد در شان که فزاینده قدرت خرید کارگران و تامین کننده سبد معیشت یک حانواده چهار نفره هست را حق خود بدانیم و بخواهیم .
            
4- تشکل مستقل کارگری بدون دخالت کارفرما و دولت حق مسلم، قانونی و شرعی کارگران است که باید مطالبه کنیم.
      
5- سازمان تامین اجتماعی این مصداق  بارز حق‌الناس و متعلق به کارگران را از صفر تا صد خواستار استقلال و اداره آن به دست کارگران و کارفرمایان در امر درمان، بیمه، شستا، بانک رفاه شویم.
           
6- حق اعتراض، اعتصاب، راهپیمایی و تجمع برای کارگران حق مسلم، قانونی وشرعی است که باید برای دست‌یابی به مطالبات فوق منسجم و محکم بایستیم و طبق ماده 63 قانون کار روزجهانی کارگر  تعطیل رسمی است.

ساسان کریمی،خبرنگار افتخاری نبض نفت، خوزستان
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر