/
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

استاندار خوزستان از تلاش‎های وزارت نفت در مدیریت بحران سیل قدردانی کرد

استاندار خوزستان در دیدار با نماینده وزیر نفت در این استان، از تلاش‎ها و همکاری‎های وزارت نفت و شرکت‎های تابع در مدیریت بحران سیل قدردانی کرد.
کد خبر : ۱۶۶۳۴

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در این دیدار که صبح امروز (سهشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، کریم زبیدی، نماینده وزیر نفت در استان خوزستان در دیدار با غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان به ارائه گزارشی از مجموع فعالیتهای انجام‌شده از سوی صنعت نفت در مواجهه با سیلاب اخیر پرداخت و اقدامهای انجام شده در زمینه امدادرسانی به مناطق سیلزده را تشریح کرد.

شریعتی با بیان اینکه شرکت‌های تابع وزارت نفت در استان خوزستان از زمان آغاز بحران سیل در استان وارد عمل شدند و در امدادرسانی به مناطق سیلزده نقش موثری ایفا کردند، از حمایتهای بیژن زنگنه، وزیر نفت، زبیدی، نماینده وزیر در استان خوزستان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و همه دستدرکاران امدادرسانی قدردانی کرد.

وی گفت: آثار کمکها و خدمات وزرات نفت در بازدید از شهرها و روستاهای استان کاملاً مشهود است و در گفتوگو با مسئولان عالیرتبه کشور نیز به حمایتها و کمکهای همهجانبه صنعت نفت در خدمترسانی به مناطق سیلزده خوزستان اشاره کردهام. 

استاندار خوزستان ضمن قدردانی از اقدامهای صورت گرفته، تداوم حمایتهای وزارت نفت را برای همکاری در بازسازی مناطق سیلزده خواستار شد.

بر اساس این گزارش، مجموعه وزارت نفت به‌ویژه شرکتهای تابع شرکت ملی نفت ایران، از ابتدای مواجهه با سیلاب در استان خوزستان، نسبت به پشتیبانی و امدادرسانی به مناطق سیلزده اقدام کردند؛ حمایتهایی که با دستور وزیر نفت مبنی بر ضرورت انجام اقدام‌های لازم و پیشگیرانه برای مددرسانی به هموطنان برای کاهش آسیب‌های سیل، جدیتر از پیش ادامه یافت و به گفته زبیدی، نماینده وزیر نفت، این کمکها تا پایان بحران سیل نیز تداوم خواهد داشت. زنگنه خود نیز 22 فروردین‌ماه به اهواز سفر کرد و در جریان وضع تاسیسات نفتی مستقر در مناطق سیلزده و روند امدادرسانی به این مناطق قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، اعزام تجهیزات و ماشین‌آلات ترابری، تأمین امکانات اسکان اضطراری و موقت، ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی، تأمین مواد غذایی و مشارکت در بازگشایی راه‌های ارتباطی، شاخص‌ترین اقدامهایی است که در کنار تلاش برای نگهداشت تولید و صیانت از تاسیسات، از آغاز سیل در استان خوزستان، در دستور کار شرکتهای نفتی مستقر در استان قرار گرفته است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر