/
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

راه اندازی مسیر پودر برگشتی کارخانه PTA1 پتروشیمی شهید تندگویان

مسیر انتقال پودر برگشتی کارخانه اسید ترفتالیک خالص (PTA1 ) پتروشیمی شهید تندگویان با موفقیت راه اندازی شد.
کد خبر : ۱۶۶۶۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی پتروشیمی شهید  تند گویان، رحیم محمدی مهر رئیس اداره فرآیند وکنترل تولید پتروشیمی شهیدتندگویان گفت: از ابتدای راه اندازی کارخانه PTA-1 تاکنون ، مسیر برگشتی پودرهای OFF در این واحد با مشکل مواجه بود این مسئله به صورت تخصصی مورد مطالعه و ارزیابی کارشناسان و مهندسان شرکت قرارگرفت و پس ازطراحی و برنامه ریزی با موفقیت اجراء و راه اندازی شد.

رئیس فرآیند وکنترل تولید پتروشیمی شهیدتندگویان افزود : راه اندازی این مسیر دارای مزیتهای متعددی است که مهمترین آن جلوگیری از ارسال پودر نامرغوب به واحدهای پایین دست یعنی کارخانه پلی اتیلن ترفتالات(  (PETدر زمان راه اندازی میباشد و این اقدام اکنون موجب شده تا در زمان راه اندازی نیز کیفیت محصول بسیار مناسب باشد.

وی با اشاره به صرفه جویی ۲۰ میلیارد ریالی سالانه این طرح گفت: علیرغم مسایل متعدد ازجمله محدودیت امکانات و همچنین مشکل قطعات ، با همدلی و همکاری واحدهای مختلف کلیه مراحلاین پروژه در مدت زمان ۸ ماه وبا امکانات موجود اجراء گردید.

رحیم محمدی مهر گفت: یکی دیگر از برنامه های دردست اقدام دراین کارخانه اجرای پروژه OFF GAS DRAYER میباشدکه هدف از انجام آن استفاده  از OFF GAS به عنوان حامل وانتقال دهنده پودر در کارخانه PTA می باشد تا مصرف گاز ازت دراین کارخانه نیز نسبت به قبل، بهینه گردد.

محمدی مهردر پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکارانی که در انجام این طرح حضور داشتند، گفت با توجه به نامگذاری سال جدید از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید، امیدوارم با تدبیر مدیریت و همت همکاران گامهای مهمی درراستای تحقق این شعار در پتروشیمی شهید تندگویان برداشته شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر