/
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

سال آینده در فازهای 4 و 5 تعمیرات اساسی نخواهیم داشت

برنامه ریزی تعمیرات سال جاری در فازهای 4 و 5 به صورتی انجام شده که در سال آینده این فازها تعمیرات اساسی نداشته باشند.
کد خبر : ۱۶۸۳۱
نبض نفت - محمد شفیع مؤذنی، مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم با مجموع یک هزار و 146 دستورکار شامل 628 دستور کار اصلاحی و 518 دستورکار پیشگیرانه و با پیش بینی 25 روز زمان تعمیرات اساسی از 25 فرودین آغاز شده است.

وی گفت: در بازه پیش بینی شده تعمیرات اساسی؛ 5 روز از این زمان برای توقف کامل واحدهای عملیاتی به منظور انجام فعالیت های قابل انجام، برنامه ریزی شده است.

جمال رحیمی در ادامه بیان کرد: تعمیرات اساسی سال 98 پالایشگاه سوم یک تعمیرات اساسی عمده با تمرکز بر فعالیت های بازرسی و تعمیرات فاز 5 (ردیف های سوم و چهارم شیرین سازی گاز) شامل 17 برج ، 10 بستر غربال مولکولی ، 48 درام و 34 مبدل و غیره می باشد.

وی اظهار داشت: اقدامات و فعالیت های مهم تعمیراتی این دوره تعویض خطوط مربوط به بخار ریبویلر برج احیاء ردیف سوم و چهارم با تعویض جنس لوله، تعویض سینی های برج واحد 114 و تعویض پیچ و مهره های دودکش واحد 108 می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در راستای ارتقاء سیستم تأمین برق پالایشگاه و در راستای افزایش قابلیت اطمینان تولید پس از وصل برق پشتیبان همکاران تعمیرات برق پالایشگاه سوم با طراحی و پیاده سازی سیستم توزیع برق پالایشگاه و در سرویس قراردادن آن پس از چک‌های نهایی این امکان جهت وصل برق پشتیبان درهر زمان را ایجاد می نماید و همچنین جهت افزایش اطمینان برق اضطراری 48 ولت پالایشگاه تغییرات سخت افزاری در این سیستم انجام خواهد شد.

منبع: ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر