/
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

آغاز فاز اجرایی طرح توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر در هفته‌های آتی

مجری طرح توسعه سپهر و جفیر در شرکت متن با بیان اینکه تمام موانع برای آغاز عملیات اجرای این طرح توسعه یکپارچه، برداشته شده است، از انجام عملیات اصلی این پروژه طی هفته های آتی خبر داد.
کد خبر : ۱۷۰۶۳

به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، محمدرضا محمدزاده مجری طرح توسعه سپهر و جفیر در شرکت متن با بیان اینکه تمام موانع برای آغاز عملیات اجرای این طرح توسعه یکپارچه، برداشته شده است، از انجام عملیات اصلی این پروژه طی هفته های آتی خبر داد.

محمدزاده در مورد آخرین وضعیت طرح توسعه یکپارچه سپهر و جفیر، گفت: این قرارداد توسعه ای با استفاده از مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC)، ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به امضا رسید و مقرر شد برای نخستین بار یک شرکت اکتشاف و تولید (E & P) ایرانی به عنوان طرف دوم ایفای نقش کند.

به گفته محمدزاده، تفاهمنامه مطالعاتی میدان‌های سپهر و جفیر بین شرکت نفت و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، بهمن ماه ۱۳۹۵ امضا شده بود که پس از دریافت نتایج مطالعات و الگوی فنی و مالی این شرکت و انجام بررسی‌های لازم در بخش‌های مختلف شرکت ملی نفت ایران، این پیشنهاد مورد تایید قرار گرفت و مذاکرات قراردادی بر اساس مدل IPC با این شرکت آغاز و پس از یک دوره مذاکرات فشرده نهایی شد.

وی هدف از توسعه میادین سپهر و جفیر را افزایش تولید با استفاده از روش های جدید، اعلام کرد و گفت: در فاز نخست این طرح توسعه افزایش ۴۰ هزار بشکه ای نفت و در فاز بعد، افزایش ۱۱۰ هزار بشکه ای پیش بینی شده است. 

محمد زاده ادامه داد: طرح توسعه ای تایید شده از سوی شرکت ملی نفت ایران برای میادین سپهر و جفیر، طرح اولیه شروع به کار است.

مجری طرح توسعه سپهر و جفیر در شرکت متن در مورد شیوه مورد استفاده برای ازدیاد برداشت و افزایش ضریب بازیافت در طرح توسعه میادین سپهر و جفیر، گفت: روش ازدیاد برداشت ما در این میدان خرق عادت های سنتی و فنی است.

محمد زاده افزود: نکته مهم این است که در این طرح توسعه ای، اساس بر جوانگرایی است و این جوانان کسانی هستند که عمدتا تحصیل کرده و صاحب تجارب بین المللی هستند. این نقطه قوت است که ما در این طرح، از تجربیات بین المللی در راستای پیروی از منویات رهبری و هدف گذاری مقام عالی وزارت نفت بتوانیم به نحو احسن استفاده کنیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر