/
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

موانع تحریم محصولات پتروشیمی؛ حجم بالای صادرات و سابقه طولانی در بازار‌های بین‌المللی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه کشورهای خریدار محصولات پتروشیمی ایران به این محصولات نیاز مبرم دارند، گفت: حجم صادرات قابل‌توجه محصولات پتروشیمی و سابقه طولانی در بازار‌های بین‌المللی؛ ازجمله موانع تحریم این محصولات است.
کد خبر : ۱۷۲۳۸

نبض نفت - مرتضی صفاری نطنزی با اشاره به آخرین تهدید ترامپ مبنی بر تحریم صنایع پتروشیمی ایران، گفت: فشار و تهدید ایران سیاست علنی آمریکا است و بعید نیست در حوزه پتروشیمی نیز تصمیم تحریم خود را اجرایی کند اما باید دید این تصمیم چقدر قدرت اجرایی دارد.

کشورهای خریدار محصولات پتروشیمی ایران به این محصولات نیاز مبرم دارند

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محصولات پتروشیمی ایران در دنیا خواهان بسیار دارد، افزود: فشار مالی آمریکا به کشورهای خریدار محصولات پتروشیمی ایران نمی‌تواند مانعی در خرید محصولات پتروشیمی ایران توسط این کشورها ایجاد کند چراکه آن‌ها به این محصولات نیاز مبرم دارند و تولید بسیاری از محصولات نیز منحصر به ایران است بنابراین این کشورها برای ادامه حیات خود، تحریم‌های آمریکا را دور خواهند زد.

وی اظهار کرد: محصولات پتروشیمی در داخل نیز مشتری دارد لذا نمی‌توان تهدید آمریکا را چندان موثر و حائزاهمیت دانست بنابراین در صورت هوشیار بودن مسئولان می‌توان این تهدید را نیز به فرصت تبدیل کرد البته مسئولان امکان تحریم پتروشیمی کشور را توسط آمریکا پیش‌بینی کرده و رصدهای لازم صورت گرفته است به همین دلیل با وجود ایجاد زحمت این تحریم‌ها برای ایران جای شک نیست که تدابیر لازم نیز در نظر گرفته شده است.

حجم صادرات قابل‌توجه محصولات پتروشیمی ایران به دنیا و سابقه طولانی در بازار‌های بین‌المللی نشان می‌دهد به راحتی نمی‌شود محصولات پتروشیمی ایران را از بازار‌های جهانی حذف و محصولات دیگری را جایگزین آن کرد.

حجم صادرات قابل‌توجه محصولات پتروشیمی و سابقه طولانی در بازار‌های بین‌المللی؛ از موانع تحریم

صفاری نطنزی با بیان اینکه پتروشیمی ایران در حال توسعه‌ تولید و صادرات است و ادعای امریکایی‌ها به چند دلیل مبنا ندارد، افزود: حجم صادرات قابل‌توجه محصولات پتروشیمی ایران به دنیا و سابقه طولانی در بازار‌های بین المللی نشان می‌دهد به راحتی نمی‌شود محصولات پتروشیمی ایران را از بازار‌های جهانی حذف و محصولات دیگری را جایگزین آن کرد.

سیرصعودی استقبال از محصولات پتروشیمی در سال‌های اخیر؛ مانع تحریم

این نماینده مجلس یکی دیگر از عوامل عمده در ناتوانی امریکایی‌ها برای مانع‌ تراشی در صادرات پتروشیمی ایران را استقبال جهان به محصولات پتروشیمی بیان کرد و افزود: استقبال از محصولات پتروشیمی در سال‌های اخیر در بازار‌های جهانی سیرصعودی داشته و نقش محصولات پتروشیمی در تمامی ابعاد زندگی مردم افزایش یافته است.

کیفیت بسیار بالای محصولات پتروشیمی ایران؛ مانع تحریم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس کیفیت بسیار بالای محصولات پتروشیمی ایران را به‌عنوان دلیل دیگری برای استقبال از این محصولات دربازار‌های بین‌المللی اعلام کرد.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر