/
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

رشد 20 درصدی پرداخت وام‌های اضطراری و بلاعوض به کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران

رییس روابط کار و مددکاری اجتماعی شرکت نفت فلات قاره ایران از رشد 20 درصدی پرداخت وام‌های اضطراری و بلاعوض به کارکنان این شرکت در سال 97 خبر داد.
کد خبر : ۱۷۴۶۹

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، بتول سراجان گفت: تعداد مساعدت‌های بلاعوض و وام‌های پرداخت شده به همکاران این شرکت از 550 مورد در سال 96 به 660 مورد در سال 97 افزایش یافته که رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از 104 نفر از همکاران این شرکت وام اضطراری پرداخت شده است.

وی گفت: در دو سال گذشته با برقراری ارتباط دو سویه با واحد روابط کار و مددکاری اجتماعی شرکت ملی نفت ایران، میزان وام‌های پرداختی به همکاران به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته به طوری که این واحد در مدت یاد شده رتبه دوم دریافت وام‌های اضطراری و ... را در بین شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران کسب کرده است.

سراجان با بیان اینکه حدود 80 درصد فعالیت‌های این واحد را مددکاری اجتماعی تشکیل می‌دهد، گفت: یکی از مهمترین ابعاد این فعالیت پرداخت وام به همکاران در شاخه‌های مختلف از جمله وام‌های اضطراری، مصوبه و ... است. این وام‌ها به‌ویژه وام‌های خارج از شمول (بلاعوض) که شامل همکاران رسمی و غیر رسمی می‌شود یکی از بازوهای قوی در زمینه جلب و جذب همکاران بخصوص کارکنان اقماری در مناطق عملیاتی است.

وی با بیان اینکه هزینه این وام‌ها به طور کامل از سوی شرکت ملی نفت ایران تامین می‌شود، گفت: در صورت بروز بیماری‌های صعب‌العلاج، مشکلات ناشی از وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل، زمین‌لرزه و ... همچنین در موارد نادری از جمله آتش‌سوزی، سرقت از خانه‌ها و ... این وام به همکاران پرداخت می‌گردد.

وی افزود: این وام هرچند مبلغ اندکی است ولی به همکاران این پیام را می‌دهد که واحد روابط کار و مددکاری اجتماعی با وجود مشکلات مالی در کنار آنها حضور داشته و فراموششان نکرده است.

وی افزود: خوشبختانه این اقدامات باعث افزایش رضایتمندی همکاران شده و علاوه بر تقویت وضعیت مالی، شرکت نفت فلات قاره ایران را بیش از پیش در بین شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت مطرح کرده است.

وی افزود: واحد روابط کار و مددکاری اجتماعی همانطور که از نامش مشخص است باید بر اساس اصول و وظایف تعیین شده سازمانی، فعالیت‌های مددکارانه و کمک به همکاران و خانواده‌های آنان را پیگیری نماید. بنابراین هنگامی می‌توانیم موفق باشیم که بتوانیم ارتباط خوب و دوسویه‌ای با همکاران برقرار نماییم و در این زمینه روابط عمومی کمک بسیار خوبی به ما کرده است.

خانم سراجان در ادامه به تشریح بخش‌های زیرمجموعه این واحد پرداخت و گفت: روابط کار یکی از مهمترین قسمت‌های این واحد است که قوانین کار از جمله بروز حوادث کاری، فوت، مستمری‌های پس از فوت و ... را در برمی‌گیرد. این بخش خوشبختانه به دلیل وجود نیروهای زبده و حرفه‌ای و برقراری ارتباط مناسب با همکاران، خدمات بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

وی افزود: امور ایثارگران نیز یکی از افتخارات و مایه رحمت و برکت واحد روابط کار و مددکاری اجتماعی است. هرچند در سال‌های گذشته به دلیل محدودیت‌های مالی نتوانسته‌ایم آن‌گونه که باید و شاید به ایثارگران عزیز خدمات‌رسانی نماییم ولی با این وجود با تلاش همکاران این واحد سعی شده است تا حد امکان در جهت حل مشکلات ایثارگران و خانواده‌های گرامی آنان اقدام کنیم. در واقع امور ایثارگران به عنوان گوشی شنوا برای شنیدن مشکلات ایثارگران و خانواده‌های آنها همواره سعی کرده با وجود مشکلات مالی، پیگیری‌های لازم را برای رفع گرفتاری‌های آنان انجام دهد.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، عیادت از همکاران بیمار و خانواده آنها در بیمارستان و منزل حادثه‌دیدگان حین کار، اهداء هدیه دهه فجر به خانواده شهدا و جانبازان 70 درصد، اجرای طرح سلامت در 3 دوره دی، بهمن و اسفند 97 در دهکده لاوان، بندر نخیلو و بندر مقام جهت خدمات‌رسانی پزشکی با تخصص‌های مختلف به قشر محروم و ... از مهمترین اقدامات واحد امور ایثارگران در سال‌های 96 و 97 بوده است.

وی در مورد واحد روانشناسی نیز گفت: این واحد یکی از واحدهای فعال این مجموعه است که به همکاران در ستاد تهران و مناطق عملیاتی خدمات‌رسانی می‌کند. روانشناسان این واحد با ارائه مشاوره‌های فنی، به همکاران و سیستم از نظر روحی روانی کمک می‌کنند و شاید بتوان گفت 90 درصد مشکلات ناشی از ناراحتی‌های روحی روانی، دوری از خانواده و ... که در مناطق عملیاتی برای همکاران به وجود می‌آید با مراجعه آنان به روانشناسان مستقر در مناطق برطرف می‌گردد.

وی در پایان گفت: تعداد جلسات مراکز مشاوره در سال گذشته، 1634 جلسه بوده که این میزان به دلیل فسخ قرارداد با دو مرکز مشاوره کاهش اندکی داشته است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر