/
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
محمد حجازی رئیس انجمن مجتمع‌های خدماتی و رفاهی استان تهران:

برخورد چکشی با جایگاه‌دارن سوخت مشکلی را حل نمی‌کند

رئیس انجمن مجتمع‌های خدماتی و رفاهی استان تهران معتقد است برخورد چکشی با جایگاه‌دارن سوخت مشکلی را حل نمی‌کند و باید به مشکلات این صنف رسیدگی شود.
کد خبر : ۱۷۸۴۱
برخورد چکشی با جایگاه‌دارن سوخت مشکلی را حل نمی‌کند
یادداشت به قلم محمد حجازی رئیس انجمن مجتمع‌های خدماتی و رفاهی استان تهران

 بخش خصوصی برای احقاق حق خود ابزاری جز پیگیری از مبادی قانونی را ندارد، این پیگیریها شاید طولانی و با تاخیر به نتیجه برسد ولی ماندگاری و پایداری خواهد داشت. هنگامی که پیگیریهای قانونی با معطلی و توقف از طرف مسئولان مواجه میشود، امکان دارد بخش خصوصی و صنوف دست به تجمع اعتراضی بزنند که قطعا خواهان آن نیستند ولی آنرا آخرین راه برای دیده شدن می یابند. حال اینکه واقعا تمامی راهها طی شده اند و آیا نمایندگان ایشان به خوبی راهکارهای قانونی را دنبال کرده اند یا خیر، مبحث دیگریست، همه متفق القولند که تجمعات خیابانی راه حل نیست و همیشه عده ای که دنبال اهداف خاص هستند و دلشان برای صنف نسوخته است آتش بیار معرکه می‌شوند، ولی اگر در اثر فشارهای مالی و سختی فعالیت، تجمعی اتفاق افتاد وظیفه بخش خصوصی و مسئولان چیست؟ آیا برخوردهای سلیقه ای و چکشی چاره کار است یا این برخوردها بر کینه‌ها می‌افزاید؟ آیا بخش خصوصی وقتی نتیجه ای از تجمعات نمی‌گیرد دوباره هم باید را امتحان کند و خسارات را متوجه خود یا کشور نماید؟!

اما مهمتر از بخش خصوصی که تحت فشارند و به درآمدهای نفتی و بودجه وصل نیستند، رفتار مسئولان دربرابر این اقدامات است، اقداماتی که پس از تجمع اخیر جایگاهداران شکل گرفت و چند جایگاه تعطیل شد اصلا مناسب نبود، هرچند بلافاصله برخی از این جایگاهها بازگشایی شد ولی ظاهرا همه جایگاههای تعطیل شده باز نشده است. در شرایط حساس کنونی کشور ضمن توصیه خویشتن داری به بخش خصوصی و قوی ساختن تشکلها و نماینده هایشان، از مسئولان نیز دوری از اعمال احساسی و یکطرفه مورد انتظار است. البته بخش خصوصی باید بداند که تبعات این نوع تجمعات برای مدیران زیاد است و شاید اگر آنها جای این مدیران بودند نیز اقدامات این چنینی و بدتری هم انجام می‌دادند. سندیکا جایگاه‎داران سوخت همه را به فرمایشات ائمه اطهار و کلام الله مجید در خصوص مودت بین مومنین دعوت می‌نماید.

زیبنده است مسئولان در ماه رحمت خداوند، در پی تجدید مودت و دوستی با بخش خصوصی برآیند و کدورتها را که عامل مهمی در جلوگیری از پیشرفت کشور است را دور بریزند. امیدواریم  در صورتیکه برخی جایگاهها هنوز تعطیل هستند به زودی خبر بازگشایی آنها را بشنویم چرا که قطعا افراد زیادی از جایگاه سوخت، رزق حلال برای خانواده شان می‌برند که جایگاهدار فقط یکی از آنهاست.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر