/
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت مپصا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت مدیریت پروژه‌های صنعتی ابدال (مپصا) تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر : ۱۷۹۳۸

به گزارش نبض نفت به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، آزمایش‌های مطالعات الگوسازی ژئومکانیک، مطالعه آسیب‌ سازندی در مغزه، فناوری‌های ازدیاد برداشت نفت‌ و گاز از مهم‌ترین مسائل این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این گزارش، توسعه فناوری‌های صنعت نفت، تجاری‌سازی، فروش خدمات و کالاها و فناوری‌های پژوهشگاه در داخل و خارج از کشور از دیگر مسائلی به شمار می‌آید که قرار است با امضای این تفاهم‌نامه پیگیری شود.

جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: در پژوهشگاه علاقه به توسعه شبکه‌های همکاری وجود دارد و هیچ‌گاه تنها به امکانات داخلی سازمان بسنده نخواهیم کرد، زیرا صنعت نفت از یک‌سو با چالش‌های بسیار روبه‌روست و از سوی دیگر از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی باتجربه بهره‌ می‌گیرد، از این رو سیاست اصلی این سازمان توسعه شبکه‌ها و شناسایی ظرفیت‌ها در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی است.

وی ادامه داد: امکانات و زیرساخت‌های بسیار مناسبی در شرکت‌های خصوصی و پژوهشگاه وجود دارد که این اشتراکات می‌تواند به انجام پروژه‌های مشترک بزرگی در سطح کشور منجر شود و بسیاری از معضلات صنعت را نیز برطرف سازد.

در ادامه عبدالحسین شریفی، مدیرعامل شرکت مپصا با تاکید بر اینکه این شرکت به‌دنبال هم‌افزایی در داخل کشور است، تصریح کرد: بیشتر فعالیت‌های این مجموعه در زمینه بالادستی است و چنانچه حمایت‌های بیشتری از این شرکت انجام شود، در زمینه طراحی نرم‌افزارهای مرتبط و فعالیت‌های آزمایشگاهی می‌تواند توانمندی‌های خود را توسعه بخشد.

وی اظهار کرد: شرکت‌های خارجی به دنبال فعالیت‌های علمی و پژوهشی با کیفیت بالا و هزینه پایین‌ هستند، از این رو مجموعه ما می‌تواند با ایجاد هم‌افزایی مناسب و استفاده از امکانات پژوهشگاه صنعت نفت به اهداف تعیین‌شده دست یابد.

مدیرعامل شرکت مپصا به همکاری صنعت و دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: شرکت مپصا با بیشتر دانشگاه‌های کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است و این موضوع از یک سو می‌تواند دانشگاه‌ها را با فرآیندهای اجرایی و مجموعه ما را با دانش روزآمد دنیا آشنا کند و از سوی دیگر می‌تواند زمینه‌ساز اقدام‌هایی موثر برای کشور باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر