/
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

پایان عملیات كابل‌اندازی بین سكوهای میدان رشادت در عمق 64 متری دریا

با همت و تلاش همكاران واحد تعمیرات زیر آب منطقه لاوان و سكوی رشادت و برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم، عملیات كابل‌اندازی بین سكوهای R4 و W4 میدان رشادت منطقه لاوان به طول حدود 1650 متر در عمق 64 متری دریا انجام شد.
کد خبر : ۱۸۰۵۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، در این عملیات سه رشته كابل برق هر یک به طول تقریبی 550 متر در بستر دریا تثبیت و ضمن اتصال به بخش فوقانی سكو، كابل‌ها از سطح آب تا عمق 50 متری به سازه سكو بسته شد.

مهندس فریبرز ادراكی رییس سكوی رشادت، هدف از اجرای این عملیات را انتقال برق از سكوی رشادت (R4) به سكوی W4 برای راه‌اندازی پمپ‌های درون‌چاهی اعلام کرد و گفت: در نهایت این امر موجب افزایش تولید نفت سکو می‌شود.

وی در ادامه از همكاران متخصص و ایثارگر خود در سكوی رشادت، همچنین آقای نوید رییس واحد تعمیرات زیر آب منطقه لاوان و همكارانشان كه با تخصص و تجربه بالا و هماهنگی كامل با نفرات سكوی رشادت این عملیات را به بهترین نحو پیش بردند قدردانی كرد.

گفتنی است، این‌گونه عملیات‌ها معمولاً توسط كشتی‌های مجهز به تجهیزات DP انجام می‌گیرد كه این امر مستلزم صرف هزینه‌های بسیار زیاد و زمان طولانی است ولی همكاران زبده و متخصص تعمیرات زیر آب با روش ابداعی بسیار ایمن و استاندارد موفق شدند عملیات كابل‌اندازی را با همكاری تنگاتنگ کارکنان سكوی رشادت در کمترین زمان ممكن و پایین‌ترین هزینه با موفقیت به پایان برسانند. این عملیات صبح روز دوشنبه 13 خرداد آغاز شد و به مدت چهار روز به صورت مداوم و شبانه‌روزی ادامه داشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر