/
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
در مدت بیست روز انجام شد:

پایان موفقیت آمیز تعمیرات اساسی پیش‌بینی نشده پتروشیمی کارون

تعمیرات اساسی پیش‌بینی نشده مجتمع پتروشیمی کارون که به دلیل قطع خوراک CO از طرف پتروشیمی فن آوران در روز بیست و دوم خرداد آغاز شده بود، با موفقیت به پایان رسید.
کد خبر : ۱۸۸۴۲
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی پتروشیمی کارون، بر اساس اعلام سرپرست مجتمع پتروشیمی کارون، در این تعمیرات که در مدت بیست روز انجام شد، فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله تعویض 3 مبدل مهم که گلوگاه واحد بوده و مستقیما به افزیش ظرفیت تولید ارتباط دارند، انجام شد.

 رفع مشکلات  اساسی کمپرسور هیدروژن  برای اولین بار ، تعویض packing های کالم  C-37101  مربوط به سیستم ESP  کوره زباله سوز ( جهت بهبود شرایط محیط زیست ) و ....از دیگر اقدامات انجام شده در این تعمیرات اساسی بود.

 یکی از نکات حائز اهمیت این تعمیرات، تامین بخش عمده ای از تجهیرات و قطعات تعویض  شده  از محصولات تولید داخل بود.

همچنین قطعات تعویض شده توسط کارشناسان این مجتمع مهندسی معکوس شده و جهت ساخت به شرکتهای ایرانی سفارش داده شده است.

میری ضمن تشکر و قدردانی از گروههای عملیاتی و پشتیبانی تاکید کرد این تعمیرات اساسی یکی از بهترین اورهال های انجام شده در این مجتمع بوده که هایی بوده و واحدها در حال راه اندازی و در سرویس قرارگرفتن هستند.

گفتنی است، شرکت پتروشیمی کارون اولین تولید کننده ایزوسیاناتها در خاورمیانه است و در سال 1381 تاسیس و در اسفند ماه 1387 به دست وزیر وقت نفت رسماً افتتاح شد.

پتروشيمی کارون با استفاده از گازهای کلر، منواکسيدکربن، هيدروژن و نيز تولوئن و اسيد نيتريک قادر است انواع محصولات پايه‌ای و اصلی پتروشيمی را شامل انواع ايزوسيانات چ‌ها که دارای ارزش افزوده بالاتر بوده با کيفيت بالا توليد و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند و پتروشیمی فن آوران یکی از تامین کننده های اصلی خوراک پتروشیمی کارون به شمار می‌رود.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر