/
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

بازدید نماینده معاون وزیر نفت و مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از شهر مسجد سلیمان

بدنبال وقوع زمین لرزه 5.7 ریشتری در شهر نفتی مسجد سلیمان و انتشار خبرها و شایعات مختلف در خصوص تعطیلی و تخلیه بیمارستان صنعت نفت، نماینده ویژه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت و مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مأموریت یافتند تا به این شهر سفر کرده و ضمن بازدید، وضعیت نیروی انسانی صنعت نفت و آلام آنها در این رخداد را بررسی و گزارش نمایند .
کد خبر : ۱۹۲۹۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان، دکتر حبیب‌اله سمیع مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و مهندس غلامرضا شاه کرمی مدیرکل سلامت، تربیت بدنی و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت به زادگاه نفت سفر کردند و وضعیت نخستین بیمارستان خاورمیانه را مشاهده و بررسی نمودند .

در این بازدید که با همراهی قباد ناصری مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و فرحناز عزیزی دوست رییس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان صورت گرفت، نمایندگان اعزامی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران از بخش آسیب دیده اورژانس و سایر بخش ها بازدید و در جریان فعالیت های بیمارستان نفت قرار گرفتند .

مدیرکل سلامت، تربیت بدنی و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت با عنوان اینکه با دستور جناب دکتر مینو معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت به این منطقه سفر کرده و حامل سلام و پیام ایشان به کارکنان زحمت کش صنعت نفت در منطقه مسجدسلیمان است اظهار داشت : در ابتدا بازدیدی از بیمارستان نفت مسجدسلیمان داشتیم که علیرغم خبرهای نگران کننده‌ای که در خصوص تخریب و تخلیه بیمارستان نفت در شبکه های مجازی منتشر شده دریافتیم که خوشبختانه بجز خسارت به بخش اورژانس بقیه بخش های این بیمارستان سالم می باشند و جای نگرانی وجود ندارد .

مهندس غلامرضا شاکرمی افزود : مأموریت بنده بررسی و رسیدگی به مشکلات کارکنان زحمت کش صنعت نفت در این حادثه و رخداد طبیعی است و همکاران مطمئن باشند خواست معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت رسیدگی به آلام و مشکلات شما در این حادثه است و از هر کمک و مساعدتی در جهت رفع دغدغه های کارکنان زحمت کش بعنوان سرمایه های بی بدیل این صنعت دریغ نخواهیم داشت .

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به نقش و تأثیر فعالیت های این بیمارستان به کارکنان صنعت نفت  و خانواده های آنان از حضور یک تیم کارشناسی جهت ارزیابی های فنی و صحیح از خسارت های وارده خبر داد .

حبیب اله سمیع افزود : در این بازدید نقاط قرمز ، زرد و سبز در خصوص ادامه کار و فعالیت بیمارستان نفت مسجدسلیمان مشخص و اعلام می گردد .

وی افزود : برنامه ریزی این سازمان به دو بخش میان مدت شامل بازسازی بخش آسیب دیده اورژانس و تکمیل پروژه نیمه کاره بخش زنان و ccu و برنامه بلند مدت بمنظور احداث ساختمان جدید تقسیم بندی می شود .

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نیز با تقدیر از اهمیت بخشی دکتر مینو معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت به نیروی انسانی این صنعت و شناسایی آسیب ها و آلام آنها در حادثه زلزله اخیر گفت : این نگاه نافذ و اعزام نماینده ویژه بلافاصله پس از وقوع این حادثه به این شهر نشانه ی توجه به نیروی انسانی و تلاش در جهت حفظ و انگیزش بخشی به این سرمایه ی واقعی و بی تکرار صنعت نفت و اهمیت پدافند غیرعامل است که جای دارد از این توجه و نگاه ویژه ایشان به نیابت از همکارانم تقدیر و تشکر بنمایم .

مهندس قباد ناصری افزود : بیمارستان نفت در مسجدسلیمان نیز از دیرباز تاکنون منشاء خدمات مختلف پزشکی بهداشتی و درمانی به جامعه ی کارکنان صنعت نفت و همچنین شهروندان مسجدسلیمانی بوده و بعنوان نماینده این جامعه ی ایثارگر و همچنین شهروندان شریف مسجدسلیمانی از مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تقاضامندیم با توجه به بزرگی خانواده ی صنعت نفت نسبت به ادامه فعالیت پروژه ی احداث بیمارستان جدید و مراکز تخصصی بهداشتی و درمانی اهتمام لازم را بعمل آورند .

وی همچنین با اشاره به محرومیت ها و کمبود امکانات رفاهی ، ورزشی و اجتماعی مناسب در شهر مسجدسلیمان گفت : نبود این امکانات شهروندان ، کارکنان صنعت نفت و خانواده های آنان را در شرایط فعلی با مشکلات متعددی مواجه کرده است .

وی با عنوان اینکه مسجدسلیمان یک شهر زلزله خیز است و بر روی گسل های فعال قرار دارد افزود : بنا بر هشدار ستاد مدیریت بحران شهرستان به شهروندان توصیه شده بمنظور احتیاط و پیشگیری از حوادث احتمالی ظرف 72 ساعت آینده را در اماکن امن از جمله پارک ها و سالن های ورزشی سپری کنند و در این شرایط گرمای طاقت فرسای تابستان خوزستان و نبود لوازم سرمایشی و رفاهی ، قطعاً شهروندان و کارکنان با مشکل مواجه می شوند . 

وی ادامه داد : سپری کردن ساعات طولانی در یک فضای بسته بدون امکانات رفاهی - ورزشی نیز برای فرزندان امکان پذیر نیست و آنها را کلافه و خسته می نماید و همانگونه که در بازدید مشاهده فرمودید توجه به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یک نیاز اساسی است که علیرغم توجه ویژه این شرکت به این مقوله ، کمبود منابع مالی و اعتباری مناسب موجب بعضاً نارضایتی هایی در میان کارکنان و خانواده های آنان و شهروندان شده است .

وی با اشاره به بخشنامه صرفه جویی مقام عالی وزارت نفت در خصوص کاهش هزینه های شرکت های تابعه و نبود اعتبارات مناسب جهت مقابله با چنین بحران های غیرمترقبه و طبیعی اظهار داشت : با توجه به کمبود تجهیزات مناسب در سالن ها و فضاهای ورزشی از معاونت محترم وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی درخواست داریم به این موضوع بصورت خاص نگریسته و بودجه ای را بصورت فورس ماژور در قالب ورزش همگانی و قهرمانی و عمرانی جهت برون رفت از بحران و حادثه اخیر و حوادث احتمالی آینده با صدور مجوز به این شرکت ابلاغ نمایند تا بتوانیم با تجمیع و تکمیل لوازم و تجهیزات ورزشی و سرمایشی مناسب در شرایط فعلی ، بحران ها و حوادث احتمالی آینده با صلابت بیشتری به مقابله با بحران برخیزیم .

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر