/
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
رئیس دستگاه حفاری 93 فتح:

حفر دهمین حلقه چاه نفتی با کاربست این دکل در دستور کار قرار گرفت

رئیس دستگاه حفاری 93 فتح گفت: حفر دهمین حلقه چاه نفتی با کاربست این دکل در موقعیت میدان نفتی مارون در مناطق نفتخیز جنوب در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر : ۱۹۴۴۴

 به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، پویا احمدیان (روز چهارشنبه 26 تیرماه) در حاشیه عملیات جابجایی این دستگاه افزود: با اتمام  حفاری و تکمیل یک حلقه چاه توسعه ای توصیفی در میدان نفتی اهواز، دکل 93 برای حفاری چاه توسعه ای جدید به فیلد مارون  منتقل می شود.

وی اظهار کرد: دکل 93 فتح پنج سال است که به ناوگان شرکت ملی حفاری پیوسته، تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری – 3 خشکی می باشد و تاکنون 31 هزار و 866 متر حفاری چاه های نفت و گاز را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

احمدیان به مسئولیت خود به عنوان رئیس دستگاه از بدو شروع به کار این دکل در سال 1393 اشاره و  گفت: این دستگاه سنگین که دو هزار اسب بخار توان دارد در شمار روز آمدترین دستگاه های حفاری شرکت است که از سیستم گرداننده فوقانی، مدیریت پسماند، سه دستگاه پمپ و پنج دستگاه ژنراتور برخوردار است.

رئیس دستگاه حفاری 93 فتح افزود: با توجه به تجهیزات و متعلقات،   دکل پیش گفته در ردیف دستگاه های  بدون حادثه و همچنین دوستدار محیط زیست قرار دارد.

وی اظهار کرد: دکل 93 فتح در جمع بندی عملکرد، مهار فوران چاه 147 رگ سفید را با هدایت متخصصان مجرب و سختکوش شرکت از طریق حفر یک حلقه چاه امدادی و بستن چاه از عمق دارد.

احمدیان یادآور شد: عملیات جابجایی این دستگاه و برپایی آن روی لوکیشن جدید  با احتساب نقل و انتقال اردوگاه، طی 156 محموله توسط خودروهای سنگین کشنده و تریلر در مدت زمان حدود 20 روز صورت می گیرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر