/
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس:

تجاری سازی سه پروژه پژوهشی مورد حمایت شرکت گاز فارس کلید خورد

سه پروژه پژوهشی مورد حمایت شرکت گاز استان فارس، منجر به تولید محصول گردید و تجاری سازی آن آغاز شد.
کد خبر : ۱۹۶۰۸

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اعلام این خبر، اظهار داشت: سال گذشته ۵ پایان نامه دانشجویی و یک رساله دکتری مرتبط با حوزه فعالیت شرکت گاز مورد حمایت این شرکت بود که از این تعداد ۴ فقره آن سال گذشته عقد قرارداد گردید.

حسینی با بیان اینکه از سال ۸۳ تاکنون بیش از ۲۰پروژه پژوهشی مورد حمایت مالی و معنوی شرکت گاز استان فارس بوده است، ادامه داد: پارسال، سه پروژه پژوهشی مورد حمایت شرکت گاز استان فارس خاتمه یافت و منجر به تولید محصول گردید و کار تجاری سازی آن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس اظهار داشت: صرفه اقتصادی و مرتبط بودن موضوع پژوهش ها با فعالیت های شرکت گاز و نیز داشتن قابلیت اجرا و دوری از تئوری بودن فعالیت‌های پژوهشی، ازجمله مواردی است که در حمایت از پروژه‌های پژوهشی، ملاک سنجش قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه پروژه های پژوهشی دارای این سه مولفه اصلی باشند، حمایت مالی و معنوی از آنها انجام خواهد گرفت و محدودیتی در تعداد پروژه های مورد حمایت نداریم.

حسینی در خصوص مبلغ حمایت مالی از پروژه های پژوهشی گفت: این رقم بستگی به فنی یا غیر فنی بودن پژوهش‌ها دارد و بین ۶ تا ۱۲ میلیون تومان متغییر است.

مدیرعامل ضمن تاکید بر ارتباط مستمر بین صنعت و دانشگاه گفت: خوشبختانه ارتباط بسیار خوب و مستمری بین شرکت گاز استان فارس و دانشگاه‌ها وجود دارد و این شرکت برای ارتباط موثرتر با دانشگاه، دفتری در دانشگاه مهندسی شیراز دایر کرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر