/
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

پرونده دستگاه‌های مقصر سیل ۹۸ به قوه قضائیه می‌رود

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به زودی گزارش کمیسیون در خصوص کوتاهی دستگاه های اجرایی در زمینه سیلاب در صحن مجلس قرائت و پرونده آنها به قوه قضائیه ارسال می شود.
کد خبر : ۱۹۶۲۶
نبض نفت - محمد رضا رضایی کوچی در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس با حضور وزیر نیرو با اشاره به اینکه تا سه هفته آینده گزارش کمیسیون در صحن مجلس قرائت می شود افزود: کمیسیون عمران مجلس در حال بررسی کوتاهی و قصور برخی دستگاه های اجرایی در خصوص سیلاب است .

وی گفت: ما از قوه قضائیه خواهان سرعت بخشیدن به بررسی پرونده های ارسالی از سوی کمیسیون عمران مجلس شدیم که رئیس قوه قضائیه با آن موافقت کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با دستگاه هایی که در بروز خسارت از سیل مقصر شناخته شوند برخورد قانونی خواهد شد.

رضایی علت حضور وزیر نیرو در کمیسیون را برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان درباره سیل دانست و افزود: 10 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس از وزیر طرح سوال کردند که امروز عملکرد وزیر نیرو مورد سوال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه وزارت کشور ، سازمان شهرداریها ، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه وشهرسازی در خصوص سیل مورد سوال هستند گفت: تلاش وزارت نیرو بر استفاده از تجربیات امسال برای مقابله با سیلابهای احتمالی سال آینده و جلوگیری از مشکلات است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوالات نمایندگان درخصوص آب شرب گفت: 7 سوال درخصوص آب شرب مطرح شد که 4 نماینده سوال کننده قانع شدند و 3 نماینده نیز جلساتی در حوزه انتخاباتی با حضور مسئولان وزارت نیرو برگزار خواهند کرد که درصورت قانع نشدن، سئوالات به صحن مجلس ارسال می شود.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر