/
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
سرپرست پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی؛

افزایش تولید پالایشگاه هفتم پارس جنوبی با پایان تعمیرات اساسی

این موضوع که تحریم ها در تولید پالایشگاه هفتم تأثیری نداشته، وقتی مشخص می شود که هم اکنون تولیدات پالایشگاه از میزان طراحی بیشتر است و بعد از تعمیرات نیز برای افزایش تولید برنامه ریزی شده است.
کد خبر : ۱۹۷۸۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن اسعدی سرپرست پالایشگاه هفتم پارس جنوبی با بیان این مطلب و اشاره به آغاز تعمیرات اساسی از 30 مرداد، گفت: تعمیرات اساسی امسال فازهای 17 و 18، حدود 19 روز طول می کشد که واحدهای فرآیندی پالایشگاه را در بر می گیرد و 11 روز توتال شات دان (Total Shut Down) داریم.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی از طریق برون سپاری انجام می شود، افزود: امسال مسیر تعمیرات اساسی ما براساس تغییر فعالیت های سیستم کنترل برق و توزیع پالایشگاه است که جزو نواقص پروژه بوده و منتظر اصلاح آن توسط شرکت سازنده در بازه تعمیرات اساسی هستیم.

اسعدی با اشاره به تأسیس کارگروه های تخصصی در هر حوزه با هدف خروج سریع از موانع و چالش های موجود پالایشگاه،  افزود: از توان کارکنان پالایشگاه برای بهبود شرایط و رفع چالش ها استفاده کرده ایم.

وی افزود: در کارگروه ها به صورت تخصصی در بحث یکپارچه سازی سامانه ها، از جمله؛ سامانه حسابداری تولید، سامانه مدیریت اطلاعات که برای  نخستین بار در مجتمع از سوی نیروهای پالایشگاه اجرایی شده به جمع بندی و نتیجه گیری خوبی رسیده ایم.

سرپرست پالایشگاه هفتم پارس جنوبی با اشاره به این موضوع که اولویت ما استفاده از پتانسیل داخلی و تامین حداکثری موادی که مشابه تولید داخلی دارند، می‌باشد، گفت: پالایشگاه هفتم با استفاده از تجربیات فازهای دیگر در بحث خودکفایی و بررسی هایی که خودمان انجام می دهیم، تولیدکننده‌های داخلی خوب را شناسایی و  از تولیدات آن ها استفاده می کند.

اسعدی تاکید کرد: ما برای تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز تعمیرات اساسی از توان داخلی استفاده می‌کنیم. مولکولارسیوها، کاتالیست‌ها، قطعات یدکی تجهیزات، قطعات مصرفی که در بازه تعمیرات اساسی استفاده می شود، ازجمله مواردی هستند که از طریق سازندگان داخلی تهیه می شوند.

وی افزود: در برخی از موارد نیز نیروهای متخصص پالایشگاه اقدام به ابتکارهایی در تولید می کنند، به عنوان مثال برخی از شیرهایی که قبلا قطعاتش را از خارج تهیه می کردیم، همکاران ما در پالایشگاه هفتم با روشی خلاقانه مواد اولیه آن را از داخل تامین و در کارگاه پالایشگاه، تعمیر، تست و در حال حاضر در سیستم از آن استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول ، تصریح کرد: تحریم ها روند تأمین برخی متریال ها را سخت کرده، اما باعث خلاقیت و ابتکار نیروها شده و تحریم ها روی تولید پالایشگاه ما تاثیری نداشته است.

تولید محصولات گاز طبیعی با بالاترین کیفیت

وی ادامه داد: از سال گذشته روی ظرفیت تولید بالاتر از توان طراحی شده کار کردیم و با وجود این که از پالایشگاه های جدید هستیم، در تولید و کیفیت با پالایشگاه های قدیمی رقابت می کنیم.

اسعدی افزود: گاز خروجی فازهای 17 و 18 بخاطر شرایطی که در فرآیند شیرین سازی دارد، فاقد دی اکسید کربن و از ارزش حرارتی بالایی برخوردار و در تمام مجتمع منحصر به فرد است.

سرپرست پالایشگاه هفتم پارس جنوبی با بیان اینکه رشد 98 درصدی از نظر تولید داریم و در بحث تولید اتان پالایشگاه هفتم در مجتمع از نظر کمی و کیفی اول است، گفت: ویژگی خاص پالایشگاه هفتم تولید محصول با ارزش افزوده اتان است که در مجتمع در این زمینه حرف برای گفتن داریم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر