/
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مردم ایران حساسیت ویژه‏‌ای به بحث نفت دارند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم ایران حساسیت زیادی نسبت به بحث نفت دارند گفت یکی از دلایل این موضوع این است که مردم احساس می‏کنند نفت در زندگی آنها تاثیر دارد.
نویسنده:‌
کد خبر : ۲

نبض نفت- دکتر محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم شهرستان فسا و عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت، نفت را یکی از مواد معدنی مهم در کشور دانست و گفت: نفت به اقتصاد ایران گره خورده است. در بحث نفت موضوع اکتشاف، استخراج، بهره‏وری و فرایندهای دیگر آن مطرح است. متاسفانه باید گفت کشورهایی که نفت خام خود را می‏فروشند کار زیان‏آوری انجام می‏دهند. همچنین کشورهایی که نفت را خریداری کرده و ارزش افزوده بیشتری برای آنها به دنبال دارد از نفت سود بیشتری می‏برند. نماینده مردم شهرستان فسا در خانه ملت افزود: چاهای نفتی که قدیمی هستند برای اینکه بتوانند بازدهی بیشتری داشته باشند به تکنولوژی پشرفته و روز دنیا نیاز دارند. اگر ما یک جایی نفت داشته باشیم باید بررسی کنیم که از نظر اقتصادی و از جنبه‏های مختلف از جمله زمانی که نفت در اختیار ما قرار می‏گیرد و مقدار نفتی که در زمان مقرر به ما می‏دهد به صرفه هست یا خیر. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلانی در خصوص اهمیت راه‎اندازی یک پایگاه خبری در حوزه نفت و گاز گفت: موضوعات اقتصادی باید تحلیل و تجزیه شود. وجود یک سری پایگاهها و سایت‏های خبری که این موضوعات را بررسی کنند مهم به نظر می‏رسد. مردم ما بر روی موضوع نفت خیلی حساس هستند. با توجه به اینکه نفت با اقتصاد ایران پیوند خورده لازم است در این زمینه یک کار علمی و تخصصی انجام شود. لازم است از نظرات و دیدگاههای دانشمندان داخلی و خارجی که در این حوزه کار کرده‎اند استفاده شود. لازم است از این شرایط سنتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم فاصله بگیریم.

جمالی با تاکید بر اینکه مردم حساسیت ویژه‏ای به بحث نفت دارند گفت: خیلی از مردم اخبار مربوط به نفت را پیگیری می‏کنند چرا که احساس می‏کنند نفت در زندگی آنها تاثیر دارد. راه‏اندازی این گونه پایگاههای خبری اگر به صورت علمی و به دور از مسائل سیاسی باشد می‏تواند به افزایش سطح آگاهی مردم کمک کند. مردم ما در صورت داشتن یک شناخت دقیق بر روی این گونه موضوعات در شرایط مهم می‏توانند راحت‏تر و بهتر تصمیم‏گیری کرده و قضاوت نمایند.

سیدمسعود حسینی-نبض نفت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر