/
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران:

دیسپچینگ؛ مغز متفکر شرکت ملی گاز ایران

زنجیره تأمین گاز طبیعی شامل سه سطح اصلی تولید، انتقال و توزیع است که بین این زنجیره، باید همیشه هماهنگی لحظه‌ای و عملیاتی وجود داشته باشد و مدیریت، هماهنگی و راهبری این زنجیره عظیم بر عهده مرکز دیسچینگ شرکت ملی گاز ایران است.
کد خبر : ۲۰۱۷۵
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در جلسه بازدید نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور، مدیرکل تشکیلات، روش‌ها و تعالی سازمانی و برخی از مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران از این مرکز که در راستای ارزیابی عملکرد شاخص‌های اختصاصی شرکت صورت گرفت، با بیان این  که نظارت و کنترل تمامی موارد مربوط به تولید، انتقال و توزیع گاز طبیعی در این مرکز انجام می‌شود، اظهار داشت: مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران شبکه عظیم گازرسانی در کل کشور را از همین نقطه تحت نظر دارد و با وجود اطلاعاتی که در ثانیه به‌روز می‌شود، می‌تواند مسایل مربوط به توزیع و گازرسانی در اقصی نقاط کشور را کنترل کند.

وی در ادامه در خصوص میزان تولید و انتقال گاز در کشور که از همین مرکز تحت کنترل است، گفت: هم‌اکنون تولید روزانه ما 810 میلیون مترمکعب معادل بیش از 5 میلیون بشکه نفت خام است که با شبکه گسترده گازی که در کشور وجود دارد و مانند یک رینگ عمل می‌کند، توزیع و انتقال آن به خوبی انجام می‌شود.

جمشیدی‌دانا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کشور ما با بیش از 39 هزار کیلومتر خطوط لوله معادل سه برابر قطر کره زمین، ۸2 ایستگاه تقویت فشار گاز، ۲۹6 دستگاه توربوکمپرسور و .... در خاورمیانه از لحاظ حجم تأسیسات بی‌نظیر است، اظهار داشت: شبکه انتقال گاز ایران از لحاظ حجم خطوط و تاسیسات در آسیا اول و در جهان چهارم است، ضمن آن که ایران از لحاظ حجم انتقال گاز در جهان بی‌نظیر است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در پایان این مرکز را مرکز کنترل و هدایت شرکت ملی گاز ایران خواند و تصریح کرد: سفر گاز به جاهای مختلف و اقصی نقاط کشور ازجمله سفرهایی است که تمامی بخش‌های آن توسط دیسپچینگ شرکت گاز کنترل می‌شود؛ سفری که در انتها، گاز، این انرژی پاک را میهمان خانه‌های مردم می‌سازد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر