/
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
اقدامی دیگر در جهت تکمیل پروژه زیست محیطی تغلیظ گاز اسیدی با بهره گیری از توان داخلی؛

گام بلند پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در نصب برج پروژه تغلیظ گازهای اسیدی

رئیس اجرای طرح های شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از نصب برج پروژه تغلیظ گازهای اسیدی در این مجتمع گازی خبرداد.
کد خبر : ۲۰۳۹۸
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، احمدرضا علیزاده با اعلام این خبر افزود: این پروژه در راستای استراتژی‌های شرکت و عمل به مسئولیت اجتماعی در حوزه حفظ محیط زیست و ارتقای شاخص‌های زیست محیطی همراه با صرفه‌جویی اقتصادی و مدیریت بهینه عملیات در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه، گاز اسیدی خوراک واحدهای بازیافت گوگرد از 34 درصد به حدود 50 درصد حجمی تغلیظ خواهد شد، تصریح کرد: به واسطه اجرای این پروژه مهم و اثرگذار، ارتقای راندمان واحدهای بازیافت گوگرد را شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول بیان داشت: از دیگر مزایای این طرح، افزایش تولید گوگرد به میزان 11 هزار تن در سال، کاهش هزینه‌های خرید کاتالیست تا 110 تن در سال و افزایش میزان پایداری تولید می باشد که با توجه به حجم سرمایه گذاری و مزایای فراوان پروژه، نرخ بازگشت سرمایه حدود دو سال پیش بینی می‌شود.

علیزاده اضافه کرد: برای این پروژه، اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال برآورد شده که بخشی مربوط به ساخت و خرید تجهیزات و بخشی مربوط به نصب آن می‌باشد.

وی در ادامه به مشخصات این برج اشاره و اظهار کرد: این برج به ارتفاع 43 متر، قطر سه و نیم متر و وزن حدود 110 تن به سفارش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و توسط متخصصین داخلی ساخته شده است.

رئیس اجرای طرح های شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد خاطرنشان کرد: ساخت تجهیزات پروژه تغلیظ گازهای اسیدی از حدود دو سال پیش آغاز شده و امیدواریم عملیات نصب و بهره برداری کامل از این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

علیزاده در پایان، تاکید کرد: با افتخار می‌توان ادعا کرد کلیه مراحل پروژه فوق شامل طراحی و محاسبه، ساخت و خرید تجهیزات و اجرای آن به دست توانمند متخصصان و صنعتگران داخلی انجام شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر