/
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

بازار ۱.۵ میلیارد دلاری بنزین/ فروش محموله باضمانتنامه معتبر بانکی

معاون وزیر نفت در امور پالایشی گفت: پتانسیل عرضه سه میلیون تن بنزین در ماه، با قیمت حدودی ۵۰۰ دلار در هر تن وجود دارد که بازاری ۱.۵ میلیارد دلاری را در اختیار ما قرار می دهد.
کد خبر : ۲۱۶۸۹

نبض نفت- علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در نشست هم اندیشی بین کارگزاری های بورس انرژی و شرکت ملی پالایش و پخش ایران، با بیان اینکه پتانسیل عرضه بنزینی معادل سه میلیون تن در ماه را داریم، تصریح کرد: اگر قیمت هر تن را ۵۰۰ دلار در نظر بگیریم، می توان گفت پتانسیل تامین نیاز بازاری به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار در ماه وجود دارد.

وی افزود: طی هشت هفته توانستیم ۵ هزار میلیارد تومان معامله در زمینه عرضه بنزین را رقم بزنیم که از این میزان، ۴ هزار میلیارد تومان آن مربوط به ماه گذشته است؛ این در حالی است که در دوران اولیه عرضه‌ها، احجام خرد را عرضه کردیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اولویت ما، عرضه مستمر با کمترین نوسان قیمت در بورس است، اظهار داشت: ظرفیت تولید بنزین کل کشور ۱۱۵ میلیون لیتر در روز است که در بین کشورهای منطقه و همچنین اعضای اوپک، رتبه نخست را به خود اختصاص داده ایم؛ این درحالی است که ظرفیت تولید نفت گاز کشور، ۱۲۵ میلیون لیتر در روز است که رتبه دوم را بین کشورهای منطقه و اعضای اوپک به خود اختصاص داده ایم.

به گفته معاون وزیر نفت، اگر بخواهیم آورده ای بیش از عرضه کنونی را تجربه کنیم، باید اقدامی جدید ارائه نماییم که در همین راستا حاضریم با ارائه ضمانتنامه بانکی معتبر و ضمانتنامه های صادراتی معتبر، فروش محموله داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر