/
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

تامین الکتروپمپ‌های ۲.۵ مگاواتی با تکیه بر تولید داخل

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: در پروژه انتقال نفت از منطقه گوره به جاسک برای اولین بار برای تامین الکتروپمپ‌های ۲.۵ مگاواتی به توان داخلی و تولید داخل اعتماد شده است.
کد خبر : ۲۱۷۲۱

نبض نفت-  تورج دهقانی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در مراسم امضای قرارداد تامین الکتروپمپ‌های اصلی طرح انتقال نفت گوره - جاسک اظهار داشت: طرح عظیم انتقال نفت خام از منطقه گوره به منطقه جاسک که در آنجا قرار است یک پایانه نفتی جدید احداث شود، طرحی بسیار مهم و استراتژیک بوده به طوریکه قرار است با احداث یک هزار کیلومتر خط لوله 42 اینچ، 5 ایستگاه پمپاژ، 2 ایستگاه دریافت و ارسال و ایستگاه اندازه‌گیری و همچنین تاسیسات ذخیره‌سازی نفت خام که در فاز اول به میزان مجموع 10 میلیون بشکه خواهد بود احداث شود.

وی افزود: مجموع برآورد اجرای این طرح ملی یک میلیارد و 800 میلیون دلار به علاوه 350 میلیارد تومان است که این پروژه در بخش‌های مختلف هم اکنون در حال انجام است.

دهقانی با بیان اینکه طبق برآوردهای صورت گرفته در پایان سال 1399 شاهد انتقال نفت خام به مخازن ذخیره‌سازی پایانه نفتی جاسک و آماده‌بودن شرایط صادرات نفت از شرق تنگه هرمز خواهیم بود گفت: این پروژه ملی در بخش تامین لوله با توجه به محدودیت‌های بین‌المللی با وقفه‌هایی همراه شده بود که تصمیم گرفته شد با توجه به توان داخلی، با استفاده از ظرفیت‌های تولیدکنندگان داخلی، لوله مورد نیاز این پروژه از تولیدات داخلی تامین شود و با توجه به رفع نگرانی در این بخش، طی ماه‌های آینده شاهد رشد سرعت اجرای این طرح خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ادامه داد: تامین الکتروپمپ‌های اصلی این پروژه که هر کدام پمپی 2.5 مگاواتی هستند با استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی صورت می‌گیرد که با قراردادی که به امروز به امضا رسیده 50 الکتروپمپ 2.5 مگاواتی تولید داخل در این پروژه نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: این برای اولین بار است که برای تولید پمپ‌های 2.5 مگاواتی به سازندگان داخلی اعتماد شده و امیدواریم شاهد تامین این الکتروپمپ‌ها با کیفیت مطلوب و در زمان مناسب توسط این 3 شرکت داخلی که امروز با آنها قرارداد به امضا رسید باشیم.

منبع: تسنیم
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر