/
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

معرفی متهم پرونده پتروشیمی به عنوان اسطوره دانش بومی نفت

به محض آزاد شدن جلیل سبحانی به قید وثیقه، مصاحبه‌های متعدد از او منتشر شده و به نحوی او را اسطوره دانش بومی صنعت نفت و پتروشیمی معرفی کرده‌اند. این در حالی است که از سبحانی به عنوان جعبه سیاه پرونده پتروشیمی یاد می‌شود.
کد خبر : ۲۱۷۹۵

نبض نفت ، هرچند حضور رئیسی در قوه قضائیه با اما و اگرهایی مواجه بود و اصلاح طلبان می‌گفتند چون او رقیب انتخاباتی روحانی بوده، شرایط برای اصلاح طلبان بسیار سخت خواهد شد، اما شواهد نشان می‌دهد پیش‌بینی‌ها تا کنون درست از آب در نیامده و رئیس جدید دستگاه در برخورد با فساد فعلا حد و مرزی نداشته است؛ بازداشت اکبر طبری معاون اجرایی ریاست و مدیرکلی امور مالی قوه قضاییه به همراه تعداد زیادی از افراد مرتبط با این پرونده، مهمترین خبری بود که در روزهای گذشته به گوش رسید.

یکی از افرادی که در ارتباط با پرونده اکبر طبری بازداشت شد، جلیل سبحانی مدیر عامل اسپک یکی از شرکت‌های بزرگ پتروشیمی ایران بود که در همسایگی اکبر طبری در برج روما رزیدنس زندگی می‌کرد. او به دستور دادگاه کارکنان دولت بازداشت شد و شنیده شده با وثیقه سنگین ۱۰۰ میلیاردی فعلا آزاد شده است.
 
عصر ایران روز گذشته در گزارشی نوشت جلیل سبحانی در خانه خود همواره صد‌ها هزار دلار پول نقد داشته و می‌کوشیده افراد مختلف را که برای نظارت بر علمکرد او مأموریت داشته‌اند نقداً و فی المجلس بخرد!
 
نکته عجیب اینکه به محض آزادی سبحانی با قید وثیقه، اخبار رپرتاژ آگهی برای او منتشر شده تا او را به عنوان ناجی صنعت نفت و پتروشیمی ایران معرفی کنند. جالب اینکه در تنظیم این اخبار تفاوتی میان رسانه‌های اصلاح طلب و اصولگرا وجود نداشت و رسانه‌هایی که تا کنون از جلیل سبحانی با عنوان «پتروشیمی گیت» یاد کرده بودند، از لحظه آزادی او را مبدع اختراعات نوین نفتی معرفی کردند.
 منبع: رویداد24

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر