/
۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

دردسر ساز شدن مقررات جدید نفتی برای فعالان

کرباسیان گفت: دغدغه این روزهای نفت کشورمان تغییر مقرراتی است که متاسفانه برای پیمانکاران و تولید کنندگان داخلی ایجاد مشکل می‌کند.
کد خبر : ۲۲۴۱۹

نبض نفت- مسعود کرباسیان مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران درباره مشکلات فعالان بخش خصوصی در حوزه نفت، اظهار کرد: عمده زحمات تولید، استخراج، اکتشاف و صادرات  بر دوش فعالان بخش خصوصی است که شرکت ملی نفت ایران را در اجرای طرح‌های مختلف همراهی می‌کنند. بدون شک فعالان این حوزه نیاز به تبادل اطلاعات و راه های بررسی حل مشکلات برای بالا رفتن بهره وری خواهند داشت.

او درباره اصلی ترین مشکلات فعالان حوزه نفت اظهار کرد: اصلی ترین دغدغه این روزهای نفت کشورمان تغییر مقرراتی است که متاسفانه برای پیمانکاران و تولید کنندگان داخلی ایجاد مشکل می‌کند؛ برای مثال بسیاری از این افراد در دوره‌های گذشته قرارداد واردات قطعه امضا کرده‌اند که در نهایت به تولید نهایی ماشین‌آلات بومی در کشور منجر می‌شود؛ این موضوع نیاز به ارائه ضمانت نامه ارزی دارد که با توجه به شرایط فعلی کشورمان میسر نیست.

کرباسیان بیان کرد: تغییر ضمانت نامه بر قراردادی که پیش از این بسته شده بود اثر گذار است؛ از طرفی مشکلات به وجود آمده ما را ملزم به پاسخگویی به مراجع نظارتی می‌کند که عملکرد این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است. با توجه به شرایط کنونی ایجاد اختیارات ۲ طرفه با انعطاف لازم برای کارفرما و پیمانکار ضرورت دارد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: مشکلات حوزه نفتی کشور باید به سرعت بر طرف شود و مسئولیت انجام این کار بر عهده تمام فعالان حوزه نفت است؛‌ تعامل بین فعالان این حوزه و مسئولان آن می‌تواند منجر به تسریع فرآیند و رفع مشکلات شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر