/
۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹

اختصاص ۵۰ درصد از درآمدهای شرکت گاز به وزارت آموزش‌وپرورش

نماینده گرمسار و آرادان از اختصاص ۵۰ درصد از درآمدهای شرکت گاز به آموزش‌وپرورش در بودجه سال آینده خبر داد و گفت:این اعتبار در بخش نوسازی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مدارس هزینه می‌شود.
کد خبر : ۲۴۲۰۱

نبض نفت- غلامرضا کاتب پیش از ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان آرادان به میزبانی آموزش‌وپرورش این شهرستان ضمن بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها و امکانات آموزش‌وپرورش نقش مؤثری در ایجاد تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ایفا می‌کند، اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ۵۰ درصد از درآمدهای شرکت ملی گاز ایران به وزارت آموزش‌وپرورش اختصاص یافت.

وی با تأکید بر اینکه این اعتبار باید در حوزه نوسازی و به‌روزرسانی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مدارس کشور هزینه شود، افزود: سال گذشته ۲۰ درصد از درآمدهای شرکت ملی گاز به آموزش و پروش اختصاص یافت که اکنون این رقم به افزایش ۳۰ درصدی در بودجه سال آینده محقق می‌شود.

سهم ۱۳ درصدی وزارت آموزش‌وپرورش از بودجه سال ۹۸

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه توسعه امکانات و تجهیزات آموزش‌وپرورش یکی از رویکردهای مهم مجلس در تصویب قوانین بودجه است، تصریح کرد: توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش‌وپرورش است.

کاتب بابیان اینکه با اشاره به اینکه سهم بودجه آموزش‌وپرورش در فصل بودجه سال گذشته از ۱۱ درصد به ۱۳ درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: در بودجه سال آتی نیز تقویت اعتبارات این وزارت‌خانه در دستور کار قرار دارد چراکه این نهاد یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه‌ای نظام محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان و فرهنگیان سرمایه‌های ملی کشور هستند، یادآور شد: طرح افزایش رتبه‌بندی معلمان تا سه هزار میلیارد تومان به مجلس پیشنهاد داده‌شده است و اجرای این طرح از دیگر اولویت‌های مهم و اساسی محسوب می‌شود.

ظرفیت مطلوب دانشگاه فرهنگیان آرادان برای پذیرش دانشجو از تهران

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در ادامه اضافه کرد: دانشگاه تربیت‌معلم آرادان یک ظرفیت مهم در حوزه آموزش‌وپرورش این منطقه است و این در حالی است که این دانشگاه مدت طولانی غیرفعال ولی با اهتمام ویژه مسئولان سال گذشته مجدد راه‌اندازی و احیا شد.

کاتب با تأکید بر لزوم تقویت اعتبارات این دانشگاه بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان آرادان ظرفیت خوبی برای شهرستان‌های گرمسار، آرادان و بخش ایوانکی ایجاد می‌کند و همچنین می‌توان از این ظرفیت برای پذیرش دانشجویان تربیت‌معلم در منطقه شرق تهران نیز بهره‌برداری کرد.

منبع: مهر
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر