/
۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
مدیران عامل عمده‌ترین شرکت‌های تولیدکننده نفت و گاز کشور در زادگاه نفت؛

نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکت‌های بهره‌بردار تابع مناطق نفتخیز جنوب

چهارمین جلسه هم اندیشی مدیران عامل شرکت های بهره برداری 5 گانه تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با محوریت بررسی تنگناهای حوزه ی تدارکات و امورکالا در مسجدسلیمان ، زادگاه نفت برگزار شد.
کد خبر : ۲۴۴۹۱
چهارمین نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکت های بهره بردار تابع مناطق نفتخیز جنوب در مسجدسلیمان برگزار شدچهارمین نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکت های بهره بردار تابع مناطق نفتخیز جنوب در مسجدسلیمان برگزار شدچهارمین نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکت های بهره بردار تابع مناطق نفتخیز جنوب در مسجدسلیمان برگزار شدچهارمین نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکت های بهره بردار تابع مناطق نفتخیز جنوب در مسجدسلیمان برگزار شد
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، این نشست  با حضور محسن دهان زاده جانشین مدیران عامل شرکت های بهره بردار - سعید امینی زاده مدیر تدارکات و امور کالا شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و آقایان غلامرضا مفیدی ، هوشنگ صیدالی ، ابراهیم پیرامون و حمید کاویان مدیران عامل شرکت های بهره برداری نفت و گاز کارون ، گچساران ، آغاجاری و مارون و همچنین روسای تدارکات و امورکالای شرکت های یاد شده به میزبانی مهندس قباد ناصری مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد .
جانشین مدیران عامل شرکت های بهره بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ابتدا ضمن اظهار خرسندی از حضور در زادگاه نفت و تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد الگوی صبر و استقامت حضرت زینب (س) اظهار داشت : این جلسه با رهنمود و ابتکار مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و در راستای هدف تولید ایمن و موثر شرکت های بهره بردار تشکیل شده است .
مهندس محسن دهان زاده ادامه داد : اعتقاد داریم ارتباط پایدار و منطقی میان شرکت های بهره بردار می تواند منجر به رسیدن به تجارب و راهکارهای ارزشمندی شود که این مهم در موقعیت های مختلف بعنوان یک نقشه راه تلقی شده و به تولید پایدار بینجامد .
وی در ادامه ضمن قرائت برخی مشکلات و چالش های بخش های تدارکات و امور کالا شرکت های بهره بردار از جمله کمبود قطعات یدکی جهت کمپرسورها و ژنراتورها - زمان بر بودن ساخت کالاهای داخل - کمبود کالاهای مرتبط با خطوط لوله - عدم تأمین بموقع کالا جهت ماشین های B.O.M - کمبود قطعات ماشین ها و دستگاه های نسبتاً قدیمی و تسریع در انجام فرآیند کالاهای مازاد و مزایده ای ، خواستار بحث و تبادل نظر در این زمینه شد .
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و میزبان این نشست هم اندیشی نیز طی سخنان کوتاهی با ابراز خرسندی از حضور مدیران عامل شرکت های بهره بردار در زادگاه نفت اظهار داشت : این جلسات فرصت مناسبی است تا بتوانیم به راهکارها و روش های وحدت رویه ای جهت فایق آمدن بر مشکلات دست یابیم .
مهندس قباد ناصری مشکلات حوزه ی نیروی انسانی را از جمله چالش های این شرکت برشمرد و گفت : وضعیت چارت نیروی انسانی این شرکت و خصوصاً اداره تدارکات و کالا نیازمند یک بازنگری کلی و اساسی است و
می بایست براساس شرایط روز این چارت تدوین شود .
ابراهیم پیرامون مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری نیز طی سخنانی گفت : کمبود نیروی انسانی زبده و آموزش دیده در بخش تدارکات و کالا بشدت احساس می شود و با توجه به مباحثی همچون مالی ، بازرگانی و انبارداری ضرورت دارد تا پرسنل این بخش آموزش های ضروری را فرا گیرند .
هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز طی سخنانی اظهار داشت : هنر مدیریت استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود است از این رو ضرورت دارد مدیریت تدارکات و کالای مناطق نفتخیز جنوب بعنوان یک دوربین نظارتی عمل کرده و بصورت یکپارچه بر تمامی خریدها و نگهداری اقلام و کالاها نظارت و اطلاع داشته باشد تا در مواقع لزوم ، تولید شرکت ها بدلیل کمبود برخی کالاها با مشکل و مانع مواجه نشود .
حمید کاویان مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون نیز با اعلام اینکه یکی از علل عقب ماندن برنامه تعمیرات اساسی کارخانه های بهره برداری و نمکزدایی ، عدم تأمین بموقع کالا است گفت : این امر ضمن افزایش حجم کار موجب رشد هزینه و تحمیل خسارت های مالی هنگفت نیز می شود که در شرایط کنونی برای امنیت خاطر بیشتر از اجرای برنامه های زمان بندی تعمیرات اساسی ، شاید خرید بیشتر از کالاهای مورد نیاز و نگهداری آنها بعنوان یک راه حل مورد توجه واقع شود .
غلامرضا مفیدی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون هم طی سخنانی اظهار داشت : با توجه به نقش و جایگاه تأمین کالا در عمل به تعهدات تولید و اهداف از پیش تعیین شده می بایست در حوزه سفارشات و تأمین کالا سیاست گذاری های کلان و جامعی انجام بشود تا از بروز خسارت و تحمیل هزینه به بخش های مختلف سازمان جلوگیری نماید .
وی افزود : همچنین می بایست راهکارهایی را برای جلوگیری از آسیب برخی بخش نامه ها و دستورالعمل ها که قسمت های حساس از جمله تعمیرات و بهره برداری را مورد آسیب قرار داده یا می دهند شناسایی و پیشنهاد شوند.
مدیرتدارکات و امور کالا شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز بعنوان آخرین سخنران این جلسه هم اندیشی اظهار داشت : برخی از شیوه نامه ها براساس نیازسنجی از سازمان صورت نگرفته و بعضاً موجب بروز مشکلاتی و قفل شدن امور شده است .
سعید امینی زاده افزود : 40 درصد از تقاضاهای خرید این مدیریت با برآورد حدود 800 میلیارد تومان بدلیل تنگناها و مشکلات اداری ردیف بودجه نگرفته و با آنها موافقت نشده است .
وی با اشاره به حساس بودن خرید برخی قطعات و تجهیزات برای پشتیبانی از تولید گفت : با اینکه یک مدیریت ستادی محسوب می شویم اما همیشه خود را یک بخش عملیاتی از سازمان محسوب کرده و بدنبال رفع مشکلات مرتبط با تولید در بخش خرید و تأمین کالا هستیم .
وی همچنین از اعمال یک فرمول جدید در جهت تشویق حضور مناقصه گران و تأمین کنندگان کالا گفت : با نشست های مشترک با کارشناسان بخش های مختلف شرکت ضمن کنار گذاشتن فرمول های قدیمی روش جاری برآورد خرید کالا ، 2 فرمول جدید استفاده از ارز نیمایی و شاخص های بانک مرکزی برای هر گروه کالایی را تعیین و عملیاتی کرده ایم که این امر می تواند به رغبت و رقابت جدی تر مناقصه گران جهت حضور در مناقصات این شرکت و مدیریت بینجامد .
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر