/
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

حضور برابر و موثر زنان در عرصه‌های مدیریتی و تصمیم گیری صنعت نفت باید نهادینه و عملیاتی شود

مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده وزارت نفت گفت: حضور برابر و موثر زنان در عرصه‌های مدیریتی و تصمیم گیری صنعت نفت باید نهادینه و عملیاتی شود.
کد خبر : ۲۴۷۳۸

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، فاطمه تندگویان در نشست مشترک مشاوران امور زنان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی که دیروز (شنبه 21 دی‌ماه 98) به میزبانی ستاد شرکت ملی پخش برگزار شد، به حضور فعال زنان در مسئولیت‌های اجتماعی و اجرای پروژه‌های فرهنگی، ورزشی و عمرانی تاکید کرد.

مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده وزارت نفت در این نشست از برقراری عدالت جنسیتی در صنعت نفت بین مردان و زنان سخن گفت و برنامه‌های آموزشی تدوین شده را تشریح کرد.

فاطمه تندگویان گفت: در حال حاضر 10 کارگروه در این زمینه تدوین شده و به همه شرکت‌ها ابلاغ شده تا این دوره‌ها ‌را با توجه به نیاز، برگزار کنند.

تندگویان با بیان اینکه تا کنون 60 کارگاه آموزشی در این زمینه برگزار شده، اظهار کرد: عمده‌ترین مسئله این آموزش‌ها این بود تا نگرش جنسیتی در سرتاسر صنعت نفت را گسترش دهیم و در حد قابل توجهی این نگرش ایجاد شده است.

وی رئوس این دوره ها را "مطالعات سازمانی با رویکرد جنسیتی به صورت مقدماتی و پیشرفته، بررسی مشارکت زنان در سازمان ها، توانمندسازی فردی و اجتماعی زنان، ارتقای سلامت آنان، نقش زنان در توسعه، راهکارهای بهینه‌سازی انرژی با نگاه ویژه به نقش زنان و دوره خود مراقبتی" برشمرد.

مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده وزارت نفت، ایجاد فرصت و بسترسازی برای ارتقای زنان در صنعت نفت در همه سطوح را از اهداف این فعالیت‌ها عنوان کرد و گفت: گستره بزرگ صنعت نفت (کارکنان و خانواده آنان) یکی از گروه‌های هدف است که بحث تحکیم بنیان خانواده و پایداری روابط انسانی با توجه به ابعاد تغییر و تحولات، اقتضا می کند این هم به عنوان هدف پیش روی ما قرار گیرد.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت زنان شاغل در این صنعت از ابعاد مختلف از جمله سلامت جسمی، روحی و روانی و همچنین معنوی از اهمیت زیادی برخوردار است و می بایست در این چهار محور سیاست‌ها و برنامه‌ها و اقدامات عملی را انجام دهیم.

وی توجه و توسعه ورزش در حوزه زنان به گونه‌ای که فرصت‌های فراغت زنان در جهت ایجاد شور و نشاط درونی پیش رود را در دستور کار قرار داد.

مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده وزارت نفت ضمن اینکه از مشاوران امور زنان خواست تا از همه فرصت‌ها و نقاط قوت محیطی جهت رسیدن به اهداف بهره ببرند، از عملکرد همکاران دفتر امور بانوان وزارت نفت و همچنین کارگروه‌های چهار شرکت اصلی و تابعه تشکر و قدردانی و این همدلی و همکاری در مجموعه صنعت نفت را بی نظیر بیان کرد.

این نشست به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد که علاوه بر مشاور بانوان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت‌های تابعه، مشاور بانوان مناطق 37 گانه نیز حضور داشتند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر