/
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

ادامه پرداخت یارانه به فرآورده‌های نفتی منشاء فساد است

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی از پیشنهاد وزارت نفت به شورای رقابت برای شکل‌گیری نهاد رگولاتوری در صنعت نفت خبر داد.
کد خبر : ۲۵۴۷۶


نبض نفت - حمید حسینی امروز(دوشنبه) در حاشیه دیدار وزیر نفت با اعضای هیات رئیسه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه بخش خصوصی بیشتر در صنایع پایین دستی نفت حضور دارد،‌ افزود: باید برای توانمندسازی این بخش کمک و حمایت انجام شود.

وی پیرامون موضوع آزادسازی قیمت‌ها در برخی فرآورده‌های نفتی مانند مازوت و نفت سفید گفت: ادامه پرداخت یارانه به این فرآورده‌ها منشاء فساد است و بخش پایین‌دستی نفت با خصوصی‌سازی غلط دچارمشکل می‌شود و نیاز به کمک وزارت نفت دارد تا رگولاتوری در نفت شکل بگیرد.

حسینی تاکید کرد:‌ وزارت نفت به شورای رقابت برای ایجاد رگولاتوری در نفت پیشنهاد داده و وزیر نفت نیز از بخش خصوصی خواست تا پیگیر این مساله باشند.

وی تصریح کرد: تعداد استانداردها برای صادرات باید کم شود و خواست این اتحادیه است تا در معامله در بورس انرژی ضمانت‌نامه‌های صندوق و بخش خصوصی پذیرفته شود تا ارز به کشور وارد شود.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی افزود:اکنون ۵.۵ میلیون تن وکیوم باتوم (ماده اولیه تولید قیر و نفت کوره) به بخش خصوصی عرضه می‌شود، اما ظرفیت جذب تا ۹ میلیون تن نیز وجود دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه مشکل وارد نشدن بخش خصوصی در معاملات میعانات گازی نحوه قیمت‌گذاری است،‌ گفت: چنانچه در این موضوع تجدیدنظر شده و مطابق با شرایط روز دنیا باشد، می‌توانیم خریدار میعانات شویم.

حسینی یادآور شد: هیچ مشکلی در صادرات فرآورده‌های نفتی نداریم و مرزهای زمینی توسط پالایش و پخش و عرضه دریایی را امور بین‌الملل شرکت ملی نفت انجام می‌دهد.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر