/
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

بازگشایی خط اعتباری نیروگاه سیریک هرمزگان پس از گذشت ۳ سال

طرزطلب از صدور ضمانت‌نامه‌های قراردادی بانک‌های روسی، برای بازگشایی خط اعتباری نیروگاه سیریک خبر داد.
کد خبر : ۲۵۴۹۴
نبض نفت -محسن طرزطلب مدیرعامل برق حرارتی، با اشاره به روند صدور ضمانت‌نامه‌های قراردادی بانک‌های روسی برای باز کردن ال سی تأمین مالی نیروگاه سیریک، گفت: باتوجه به تعطیلات سال نو میلادی ممکن است تا حدودی مقدار روند ال سی نیروگاه سیریک هرمزگان به دلیل تعطیلی بانک‌ها به تأخیر بیفتد.

او افزود: بانک‌های روسی به زودی ضمانت‌نامه‌های قراردادی را صادر خواهند کرد تا پس از آن شاهد بازگشایی خط اعتباری ال سی تأمین مالی نیروگاه سیریک هرمزگان باشیم.

مدیرعامل برق حرارتی بیان کرد: پایان نوامبر آخرین فرصت برای روسیه است و در غیر این صورت دولت روسیه باید پیمانکار را تغییر دهد.

طرزطلب ادامه داد: نیروگاه سیریک هرمزگان تجهیز کارگاه شده است و مشکلی برای آغاز احداث نیروگاه نیست و توافقنامه ایران و روسیه برای احداث نیروگاه سیریک هرمزگان بیش از سه سال است که امضاء شده است.

مدیرعامل برق حرارتی بیان کرد: این توافقنامه در اواخر سال ۱۳۹۵ و در زمان وزارت حمید چیت‌چیان به عنوان وزیر نیروی دولت یازدهم با روسیه امضاء شد و پس از کلنگ‌زنی مقرر شد تا نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی (چهار واحد ۳۵۰ مگاواتی بخار) سیریک هرمزگان با خط اعتباری روسیه به ارزش ۱ و ۲ میلیارد دلار احداث شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر