/
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو

قطع برق 200 روستای گیلان/ عملیات امدادرسانی ناپایدار است

قریب به اتفاق مسیرها بسته شده و راه عبوری و اکثر خیابان‌های اصلی برای تامین تجهیزات بسته شده است.
کد خبر : ۲۵۷۷۷

نبض نفت - میثم جعفرزاده درباره آخرین وضعیت قطعی آب و برق استان‌هایی که دچار برف و کولاک شده‌اند ، اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر مشکل ما در استان گیلان است. در 200 روستا قطعی برق داریم 9 پست فوق توزیع و 120 فیدر از مدار خارج است. عمده خاموشی‌ها در مناطق رشت، رضوان‌شهر و صومعه‌سرا است و به خاطر افتادن درختان است.

وی افزود: علیرغم اینکه قبل از برف تیم‌ها را در محل‌های مختلف مستقر کرده بودیم ولی همچنان برش برف ادامه دارد و همراه با باد شدید و کولاک است به همین دلیل وقتی فیدرها  برقدار می‌شوند بعد از دقایقی دوباره از مدار خارج می‌شوند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو با بیان اینکه در حال حاضر شرایط ما ناپایدار است و علیرغم تجهیزاتی خوبی که داریم عملیات با کندی صورت می‌گیرد، گفت: اگر شرایط جوی بهتر شود، سرعت امداد بالا می‌رود. اکنون قریب به اتفاق مسیرها بسته شده و راه عبوری و اکثر خیابان‌های اصلی برای تامین تجهیزات بسته شده و تا زمانی که بارندگی به همین صورت ادامه دارد عملیات سخت خواهد بود.

وی یادآور شد: در حال حاضر افت فشار آب داریم اما اگر بی‌برقی ادامه یابد ممکن است قطعی آب هم داشته باشیم.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: هنوز به برخی نقاطی که جلگه‌ای و کوهستانی هستند دسترسی نداریم، با قطع بارش سرعت ما هم بالا رفته و پست ها به مدار می‌آیند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تیم‌های عملیاتی قبل از حادثه جانمایی شدند کار با استاندارد انجام می‌شود.

منبع: ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر