/
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

روسیه از لغو توافق اوپک روزانه تا ۱۵۰ میلیون دلار زیان می بیند

«لئونید فدون» از مدیران ارشد و از سهامداران شرکت نفت لوک اویل روسیه اعلام کرد که روسیه بخاطر لغو توافق کاهش تولید نفت با اوپک روزانه از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار زیان می بیند.
کد خبر : ۲۶۵۴۸


به گزارش نبض نفت به نقل از ریانووستی، فدون روز شنبه در مورد تصمیم برای لغو توافق کاهش نفت با اوپک گفت: این تصمیم بسیار غیرمنتظره و غیرمنطقی است.

 روز جمعه هشتمین نشست اوپک و اوپک پلاس بدون نتیجه و توافق به سرانجام رسید تا قیمت نفت بیش از پیش کاهش پیدا کند

این امر باعث شد تا بازار نفت به این موضوع واکنش نشان دهد و ۹ درصد پایین بیاید. بر این اساس هر بشکه نفت اوپک ۴۵ دلار و ۴۹ سنت قیمت خورد.

مدیر ارشد شرکت لوک اویل با اشاره به زیانبار بودن این مساله برای روسیه اظهار داشتروسیه روزانه بر اثر کاهش بهای نفت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار از دست می دهد.

 وی توضیح داد: این زیان بر اثر سقوط بهای نفت از سطح ۶۰ دلار برای هر بشکه در صورت حفظ توافق کاهش تولید نفت با اوپک به حدود ۴۰ دلار با توجه به صادرات روزانه ۵ میلیون بشکه نفت است.

 فدون از سخن گفتن درباره دلایلی که روسیه توافق با اوپک برای کاهش تولید نفت را تمدید نکرد و نیز امکان برای تجدید نظر درباره این تصمیم خودداری کرد و فقط گفت که از این وضعیت اندکی شوکه شده است.

وی این را نیز گفت که شرکت های روسی تصمیم به افزایش تولید نفت گرفتند اما رشد ۲-۳ درصد نمی تواند زیان ها را جبران کند.

اوپک در هشتمین نشست اوپک و اوپک پلاس کاهش ۱.۵ میلیون بشکه ای نفت را به اضافه کاهش ۱.۷ میلیون بشکه ای کنونی توافق، پیشنهاد کرده بود اما روسیه این پیشنهاد را رد کرد.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه باتوجه به شکست مذاکرات برای کاهش تولید نفت در دیدار  اوپک و اوپک پلاس اظهار داشت: افزایش تولید نفت روسیه پس از این به برنامه شرکت های روسی بستگی خواهد داشت.

وی ادامه داد: با شرکت های نفتی باید جلسه ای را برگزار و مسائل را بررسی کرد زیرا ما این وضع تولید نفت را بررسی نکردیم.

نوواک خاطرنشان کرد که اوپک پلاس به کار در چارچوب اساسنامه همکاری ادامه می دهد. از روز اول ماه آوریل هیچکس تعهدی برای کاهش تولید نفت نخواهد داشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر