/
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

محموله کمک‌های بهداشتی منطقه ویژه پارس وارد کنگان شد

نخستین محموله کمک‌های بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا از سوی منطقه ویژه پارس به فرمانداری کنگان تحویل داده شد.
کد خبر : ۲۶۶۰۳

به گزارش نبض نفت به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، کمک‌های بهداشتی این سازمان بنا به دستور وزیر نفت و با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت انجام می‌شود و محموله‌های بهداشتی شامل تب‌سنج، ماسک سه‌لایه، ماسک N95 و گان بهداشتی است.

در این زمینه سیدپیروز موسوی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همراهی و همکاری صنعت نفت با نواحی و مناطق اطراف محیط‌های صنعتی به‌منظور مقابله با ویروس کرونا را مهم دانست و افزود: پیشگیری و مقابله با این ویروس همکاری میان‌دستگاهی و همراهی مردم را می‌طلبد و امیدواریم با تدابیر اندیشیده‌شده از سوی دولت، از این مرحله عبور کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به انتشار سریع این ویروس در جامعه و همه‌گیری آن در بیشتر استان‌های کشور هزینه تهیه اقلام بهداشتی، ضدعفونی و گندزدایی مکان‌های عمومی و مراکز ارائه خدمات در جامعه بسیار بالاست و امیدواریم مردم با رعایت اصول اولیه بهداشتی به کمک دولت بشتابند.

موسوی تنها راه عبور از بحران ویروس کرونا را همراهی مردم با دولت و رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از بیماری دانست و عنوان‌کرد: سازمان منطقه ویژه پارس از لحظه آغاز این بحران در کشور و پیش از ورود به استان بوشهر با اتخاذ تدابیر ویژه و بسیج امکانات و تجهیزات به‌منظور مقابله با این چالش وارد عمل شد و تا ریشه‌کنی کامل آن با همه توان در خدمت مردم و کارکنان صنعت نفت خواهد بود.

ضرورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی عسلویه برای مقابله با کرونا

عبدالنبی یوسفی، فرماندار عسلویه در نشست کمیته پدافند غیرعامل این شهرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا در آمادگی کامل هستند.

وی افزود: شرایط  این شهرستان در زمان حاضر عادی نیست و همه مؤظف به اجرای مصوبه‌های این کمیته هستند.

فرماندار عسلویه گفت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شرکت‌ها با همکاری رسانه‌ها آموزش شهروندان در زمینه موارد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را در فضای مجازی بازتاب دهند و شرکت‌ها موازین بهداشت فردی، امکانات و تجهیزات پیشگیری را تدوین کنند.

یوسفی اظهار کرد: ورود مهمانان از مبادی شهرستان تا اطلاع ثانوی جلوگیری شده و نیز انجام هرگونه مراسم جشن و عروسی ممنوع است و در صورت برگزاری برخورد می‌شود.

وی گفت: مدیریت بیمارستان روزانه گزارش رسمی از وضعیت ویروس کرونا به شهروندان ارائه کند و مراقبت‌های ویژه در فرودگاه استمرار یابد و کمیته امداد و بهزیستی بسته‌های بهداشتی برای افراد سالمند و خانوارهای تحت پوشش به در منازل آنها ارسال کنند.

فرماندار عسلویه عنوان کرد: استمرار ضدعفونی اماکن عمومی از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ادامه داشته باشد و همه آرایشگاه‌ها و صنوف غیرضرور تعطیل و غذاهای سطح شهر جمع‌آوری شود و به داخل مغازه‌ها و دکه‌ها انتقال یابد.

یوسفی گفت: نانوایی‌ها موارد بهداشتی را رعایت کنند و یک نفر به عنوان دخل‌دار به‌کار گیرند و همه متکدیان با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری‌ها از شهرستان خارج شوند و در صورت ضرورت بیمارستان صحرایی احداث شود.

وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف تا اطلاع ثانوی از فعالیت صنوف غیرضرور و فعالیت‌هایی که می‌تواند سلامت جامعه را به خطر بیندازد، جلوگیری کند.

فرماندار عسلویه تاکید کرد: همه شرکت‌هایی که در بهره‌برداری نیستند و در مرحله پروژه هستند تعطیل شوند و نیروهایی که مشکلات تنفسی، قلبی و... دارند و همچنین نیروهای غیرضروری به‌صورت دورکاری به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر