/
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

روسیه خواستار تمدید توافق اوپک پلاس تا پایان سال ۲۰۲۰ شد

نخست وزیر روسیه اعلام کرد: ما خواستار تمدید توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت تا پایان سال ۲۰۲۰ یا پایان سه ماهه دوم سال جاری هستیم.
کد خبر : ۲۶۷۱۰
نبض نفت - «میخاییل میشوستین» نخست وزیر روسیه امروز پنجشنبه در جلسه دولت روسیه گفت: روسیه در خروج از توافق با اوپک پلاس پیشگام نبوده است.

وی افزود: برعکس روسیه پیشنهاد کرد که این توافق تا پایان سه ماهه دوم سال جاری یا تا پایان سال جاری تمدید شود و این موضع ما سنجیده و موجه بود.

توافق نفتی میان اوپک و روسیه روز جمعه پس از مخالفت مسکو با کاهش تولید بیشتر به دلیل شیوع کرونا پس از سه سال پایان یافت.پس از آن عربستان سعودی اعلام کرد که تولید نفت خود را تا ۱۳ میلیون بشکه افزایش خواهد داد.

این مساله باعث سقوط بهای نفت در روزهای اخیر تا سطح ۳۲-۳۵ دلار برای هر بشکه در بازار جهانی نفت شود.

نخست وزیر روسیه در ادامه سخنان خود در جلسه دولت گفت: بازار جهانی نفت تحت تاثیر رویدادهای منفی قرار دارد که شامل شیوع کرونا در کشورهای مختلف و تصمیم کشورهای عضو اوپک برای خروج از توافق کاهش تولید نفت می‌شود.

وی افزود: در این پیوند می‌خواهم نکاتی را متذکر شوم که اولا ما نبودیم که پیشگام در خروج از توافق اوپک پلاس شدیم.

 به گفته میشوستین، روسیه برعکس پیشنهاد کرد که این توافق ازجمله برای اینکه وضعیت بوجود آمده بر اثر کرونا را پیچیده تر نشود، حداقل تا پایان سه ماهه دوم امسال یا تا پایان سال تمدید شود.

وی ادامه داد: ثانیا این که در کاهش بهای نفت در بازار جهانی نکته مثبتی هم وجود دارد و کاهش قیمت فرآورده های نفتی در بازار داخلی روسیه را به همراه دارد که برای بخش های اقتصادی کشور بویژه در پیوند با جایگزینی کالاهای ساخت روسیه با کالاهای خارجی مهم و سودمند است.

نخست وزیر روسیه تصریح کرد: اقتصاد روسیه برای مقابله با بحران اقتصادی جهان آمادگی دارد.

وی با اشاره به ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه که از مرز ۵۷۰ میلیارد دلار فراتر رفته است، اظهار کرد: منابع موجود به دولت روسیه  اجازه می دهد به تعهدات خود تا چند سال آینده عمل کند.

گفتنی است عربستان سعودی اعلام کرده است که تولید نفت خود را برای سه ماهه دوم سال جاری افزایش خواهد داد.

شرکت آرامکو عربستان اعلام کرده که از وزارت انرژی این کشور دستورالعمل برای افزایش تولید نفت تا ۱۳ میلیون بشکه در روز گرفته است.

امارات هم به دنبال عربستان سعودی اعلام کرد که تولید نفت خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش می دهد.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر