/
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰

حقوق کارگران باید 58 درصد افزایش پیدا کند/کارفرمایان دست از عجز و ناله بردارند

فریدون امیری پارسا از فعالان کارگری کشور معتقد است برای اینکه کارگران بتوانند مانند 12 ماه گذشته زندگی کنند در سال جدید حقوق این قشر زحمتکش باید 58 درصد افزایش پیدا کند.
کد خبر : ۲۶۷۹۹

یادداشت از فریدون امیری پارسا خبرنگار افتخاری نبض نفت و فعال کارگری

قبل از هر چیز به خاطر گسترش اپیدمی ویروسی شوم در کشورم برای تمامی هموطنان و همزیستان زمینی در سراسر دنیا آرزوی سلامتی می‌کنم.

باتوجه به بحث‌های آخر سال در خصوص مزد کارگران اینجانب به عنوان فعال کارگری در گوشه‌ای از این مرز و بوم و در قلب سرزمین نفت و گاز و در خوزستان همیشه قهرمان نکاتی را خدمت مخاطبان گرامی پایگاه خبری نبض نفت عرض می‌کنم.

با توجه به فشار اقتصادی که سال‌هاست بردوش ما کارگران است نظر خود را براساس مزد با کمترین میزان افزایشی برای سال آینده اعلام می‌کنم.

حداقل حقوق یک کارگر حداقلی ‌بگیر با احتساب مزایا و حق اولاد ۲ فرزند، ۲ میلیون و ۳۴ هزار تومان است که برای حفظ قدرت خرید باید ۵۸.۰۴ درصد معادل یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کند و به ۳ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان برسد تا او همچنان معیشتی در حد و اندازه معیشت ۱۲‌ ماه گذشته داشته باشد و فقط دچار عقب‌ماندگی بیشتر نشود!

در پایان عرض کنم که ما کارگران حداقل سی سال عقب ماندگی مزدی داریم و هر ساله تحت هر عنوانی با کمترین میزان افزایش مزد موافقت کردیم و سود حاصل از این توافق مستقیم در جیب کارفرمایان و تولیدکنندگان رفته است. متاسفانه این عزیزان بر حسب عادت چند دهه گذشته فکر می‌کنند سود سرشار از کارگر ارزان به خاطر سیاست و مدیریت خودشان به دست آمده است در صورتی که متوجه نیستند ما ایرانیان همیشه‌ی تاریخ در مقابل فریاد عجز و ناتوانی دیگران حساس بوده و به آنها رحم کرده‌ایم!!

پس از کارفرمایان محترم خواهش می‌کنم بیش ازاین فریاد ندارم؛ نمی‌توانم؛ تعطیل می‌شود؛ ورشکست می‌شود؛ تحریم هستیم؛ بیماری آمده و......سر ندهند !!

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر