/
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

جمهوری آذربایجان استخراج گاز طبیعی در خزر را ۷ برابر افزایش داد

جمهوری آذربایجان در ۱۷ سال اخیر حجم استخراج گاز طبیعی در دریای خزر را هفت برابر افزایش داده و در مجموع ۳۷۹.۹ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید کرده است .
کد خبر : ۲۷۲۹۶
  به  گزارش نبض نفت به نقل از  خبرگزاری " آپا  "، در مدت ذکر شده بالاترین شاخص استخراج  سالانه گاز طبیعی جمهوری آذربایجان در دریای خزر در سال ۲۰۱۹ میلادی به میزان ۳۵.۶ میلیارد  متر مکعب بوده است .

  فاز دوم  توسعه میدان  " شاهدنیز "  واقع در ۷۰ کیلومتری جنوب شرق باکو در دریای خزر موجب افزایش حجم  استخراج گاز طبیعی در  جمهوری آذربایجان شده  است .

 جمهوری آذربایجان میدان  گازی " شاهدنیز " را در همکاری با  کنسرسیوم شرکت های خارجی به پیمانکاری شرکت بریتیش پترولیوم ( بی .پی ) توسعه  می دهد  و شرکت ملی نفت  ایران نیز سهم ۱۰  درصدی  در این طرح انرژی را به  خود اختصاص داده است .

  به  گزارش شرکت بریتیش پترولیوم ( بی پی ) در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۶.۸ میلیارد متر  مکعب گاز طبیعی در میدان " شاهدنیز" استخراج شده است که در مقایسه با یک سال قبل ۴۶ درصد بیشتر است .

  همچنین در ۱۷ سال اخیر حجم استخراج  نفت جمهوری آذربایجان  در دریای خزر  ۲.۴ برابر افزایش یافته  و به ۶۴۶ میلیون تن رسیده است .

  بالاترین شاخص استخراج سالانه نفت در جمهوری آذربایجان  در سال ۲۰۱۰ میلادی ۵۰.۸ میلیون تن بوده  است .

   جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۹  میلادی در مجموع ۳۷.۵ میلیون تن نفت استخراج کرده و بخش عمده نفت استخراجی این کشور در همکاری با شرکتهای خارجی به پیمانکاری بریتیش پترولیوم در میادین آذری ، چراغ و گونشلی در خزر حاصل شده است .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر