/
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

کشورهای نفتی عضو گروه ۲۰ با ۳.۷ میلیون بشکه در روز کاهش تولید موافقت کردند

تولیدکنندگان نفت عضو گروه ۲۰ توافق کرده اند کل تولید خود را ۳.۷ میلیون بشکه در روز پایین بیاورند.
کد خبر : ۲۷۵۹۰

 به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، به گفته بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، تولیدکنندگان نفت عضو گروه 20 توافق کرده اند کل تولید خود را 3.7 میلیون بشکه در روز پایین بیاورند.

 نشست گروه 20 در روز جمعه برگزار شد و طی آن درمورد تولید نفت گفتگو شد ولی گزارش های منتشر شده از این گروه نشان می دهد نتوانسته اند بر سر یک رقم خاص به توافق برسند.

وزرای انرژی این گروه طی بیانیه ای رسمی اعلام کردند:« برای حمایت از بهبود اقتصاد جهان و حفاظت از بازارهای نفت متعهد می‌شویم با همکاری هم به یک سیاست مشترک برسیم. ما متوجه تعهد برخی تولیدکنندگان به ثبات بازار های انرژی هستیم و اهمیت همکاری بین المللی برای اطمینان از تاب آوری سیستم های انرژی را قبول داریم».

گروه جی 20 از کاهش تولید اوپک و متحدانش به عنوان یک پیشرفت مثبت حمایت کرده است. چنین حمایت وسیعی از تلاش برای کاهش تولید نفت کاملاً بی‌سابقه است، درست مانند بی مانند بودن بحران به وجود آورنده آن.

ولی برای حداقل یکی از اعضای جی 20، رقمی برای کاهش تولید وجود دارد: آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از مخالفت مکزیک در روز جمعه با 400 هزار بشکه در روز کاهش تولیدی که برای آن در نظر گرفته شده بود، با همتای مکزیکی خود گفتگو کرد. آندرس مانوئل لوپز پس از گفتگو با ترامپ گفت آمریکا برای کمک به مکزیک 250 هزار بشکه در روز تولید خود را پایین می آورد، به این ترتیب مکزیک 100 هزار بشکه در روز از تولید خود کم می کند. ترامپ این توافق را تایید کرد و گفت مکزیک هم هر زمان بتواند این لطف آمریکا را جبران می کند.

دن برویلت، وزیر انرژی آمریکا در اجلاس گروه 20 گفت تولید نفت آمریکا علاوه بر این 250 هزار بشکه، دو میلیون بشکه در روز دیگر هم تا پایان سال جاری میلادی پایین می آید.

برویلت گفت:« زمان آن رسیده که تمام کشورها به طور جدی بررسی کنند و ببینند هر کدام برای بازگرداندن ثبات به زنجیره عرضه و تقاضا چه کاری می‌توانند انجام دهند». وی گفت نیازی نیست آمریکا عمدا تولید خود را پایین بیاورد، کاهش قیمت نفت به هر حال تولید را کاهش می دهد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر