/
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

آغاز کاهش تولید نفت کویت

کویت اعلام کرد قبل از موعد رسمی اجرای کاهش تولید اوپک پلاس (ابتدای ماه می) شروع به کاهش تولید نفت خود کرده است.
کد خبر : ۲۷۹۱۲
به گزارش نبض نفت به نقل از بلومبرگ، کویت اعلام کرد قبل از موعد رسمی اجرای کاهش تولید اوپک پلاس (ابتدای ماه می) شروع به کاهش تولید نفت خود کرده است.

خالد الفاضل، وزیر نفت کویت گفت، چهارمین تولید کننده بزرگ عضو اوپک «در مورد واکنش نشان دادن به وضعیت بازار نفت احساس مسئولیت می کند.» وی نگفت که آیا کویت کل رقم متعهد شده به موجب توافق کاهش تولید را کاهش داده یا اینکه شروع به کاهش تنها بخشی از این رقم کرده است.

کویت اولین تولیدکننده عمده نفت در منطقه حاشیه خلیج فارس است که پیش از موعد مقرر اقدام به کاهش تولید نفت خود می کند. این کشور همچون سایر اعضای گروه اوپک پلاس متعهد شده که از ابتدای ماه می 23 درصد از تولید نفت خود بکاهد. به گفته الفاضل، این یک تصمیم «حکومتی» بوده و این کشور برای کاهش زودهنگام تولید خود تحت فشار قرار نداشته است.

قیمت نفت خام آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی و به دنبال شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا شاهد افت 74 درصدی بوده است. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان از جمله روسیه اوایل ماه آوریل توافق کردند که تولید نفت خود را مجموعا 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این کاهش قرار است از ابتدای ماه می یعنی 6 روز دیگر اجرایی شود.

مقامات شرکت آرامکوی عربستان در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت قصد دارد پیش از موعد اول ماه می اقدام به کاهش تولید خود کند، از ارائه هرگونه پاسخی خودداری کردند. سرپرست شرکت بازاریابی نفت عراق هم گفته این کشور برنامه ای برای آغاز پیش از موعد کاهش تولید خود ندارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر