/
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
گزارش اختصاصی نبض نفت از دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران

بیم های واردکنندگان و امیدهای تولیدکنندگان خودرو

دومین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران امسال در حالی برگزار شد که تداوم عدم ثبت سفارش خودروهای وارداتی گلایه برخی از نمایندگی های خودروهای خارجی را برانگیخته بود، البته این موضوع به دلیل مدیریت واردات محصولات خارجی به داخل کشور انجام شده است و به همین دلیل برخی از نشان های تجاری داخلی که با برندهای خارجی محصولات مشترکی را برای کشورمان تولید و به نمایشگاه عرضه کرده بودند، واکنش خاصی به این مساله نداشتند. با این حال موضوع عدم حضور برخی از شرکتهای بزرگ مانند کرمان موتور و نمایندگی هیوندا و چند شرکت دیگر نیز دراین نمایشگاه جای بررسی دارد. در ادامه گفت و گوی گزارشگر پایگاه خبری نبض نفت را با برخی از غرفه داران و شرکت کنندگان در این نمایشگاه می خوانید.
کد خبر : ۲۸۰۶
پایگاه خبری نبض نفت
حمیدرضا زاهدی، مسئول اطلاع رسانی و تبلیغات شرکت سایپا سیتروئن با بیان این که استقبال از نمایشگاه خودروی تهران نسبت به برخی از شهرهای دیگر خیلی بهتر بوده است، به گزارشگر ما می گوید:شرکت سایپا سیتروئن دراین نمایشگاه محصول جدیدش با عنوان سی تری(C3) را رونمایی کرد و فکر می کنم این محصول بتواند مخاطبان خودش را دربازار ایران پیدا کند. وی با بیان این که این محصول قرار است سال آینده تولید و به بازار ایران عرضه شود، می افزاید:مقدمات تولید این محصول درخطوط تولید سایپا سیتروئن درکاشان  دارد انجام می شود و امیدواریم که موانع آن مرتفع شود. به گفته وی این شرکت درحال شناسایی تامین کنندگان قطعات برای این محصول است و مذاکراتی با تولیدکنندگان قطعات ایرانی داشته است و هرکدام بتوانند استانداردهای مورد نیاز سیتروئن را مرتفع کنند ،با آنها وارد قرارداد می شود.به گفته وی شرکت سایپا سیتروئن دراصل سرمایه گذاری مشترک شرکتهای سایپا و سیتروئن است که سهم هرکدام 50درصد است و محصولات آن تولید داخلی محسوب می شود.  
موسوی،مدیربازرگانی گروه بهمن خودرو نیز با یادآوری این که این شرکت با مزدا و اف ای دبلیو همکاری تجاری دارد به گزارشگر ما می گوید:این شرکت نمایندگی انحصاری جایی نیست ولی مونتاژ کار است و شریک تجاری خارجی دارد به همین دلیل مشکل ثبت سفارش نداریم چون واردکننده نیستیم.
به گفته وی استقبال مردم و بازدیدکنندگان ازنمایشگاه خیلی خوب بوده است و برخی از روزها مثل روز افتتاحیه به دلیل کثرت مذاکره و صحبت با مراجعه کنندگان حتی فرصت نفس کشیدن نداشتیم و می افزاید:بازدیدکنندگان خارجی از نمایشگاه هنوز خیلی زیاد نبوده اندو غالبا داخلی هستند.حضور درنمایشگاه در فروش محصولاتمان صد درصد موثر بوده است.

گلایه برخی واردکنندگان
نظری، کارشناس فروش شرکت ستاره ایران ، شرکتی که نمایندگی خودروهای سواری مرسدس بنز را برعهده دارد با اشاره به مشکل واردات خودروهایش به ایران مواجه است ، می گوید: از یک سو بیان می شود که ممکن است تعرفه واردات تا 40درصد افزایش یابد و از سوی دیگر ثبت سفارش خودرو نیز انجام نمی شود ومنتظریم تا پس از حل این مساله محصولاتمان را وارد کنیم.
وی با بیان این که هنوز برنامه ای برای فروش محصولاتشان دراین نمایشگاه نداشته اند و صرفا به رونمایی دومحصول و عرضه محصولات اکتفا کرده اند ، به گزارشگر ما می گوید:بازدید کنندگان خارجی درنمایشگاه کمتر حضور دارند و نمی توان از آن توقع نمایشگاه های بین المللی برخی از کشورها را داشت.
رضایی، کارشناس لیزینگ شرکت مایان فولاد درزیرمجموعه هلدینگ ماموت نیز با بیان این که شرکت ماموت محصولات خودروهای سواری فولوکس واگن آلمان را به این نمایشگاه آورده است به گزارشگر ما می گوید:حدود قیمتی این خودروها تقریبا به مشتریان ارایه می شود تا به قیمت نهایی برای عرضه به بازار برسیم اما به دلیل عدم ثبت سفارش درحال حاضر با مشکل واردات خودرو مواجه هستیم.
با این حال وی هدف از حضور دراین نمایشگاه را عرضه محصولات می داند و با بیان این که  یکی از اصلی ترین تبلیغات محصولات حضور درنمایشگاه است، می افزاید:نمایشگاه شهر آفتاب فضای مناسبی برای عرضه محصولات به مشتریان دارد ، به ویژه این که به لحاظ موقعیت جغرافیایی مشکلات نمایشگاه خیابان سئول نظیر ترافیک و پارکینگ را ندارد.

نگاه برخی از بازدیدکنندگان
جدای از استقبال انبوه و میلیونی بازدیدکنندگان که نشان دهنده اهمیتی است که برای نمایشگاه خودروی تهران قائلند اما از نگاه برخی از بازدیدکنندگان نیز مشکلاتی نظیر تهیه بلیط یا کمبود پارکینگ در روزهای شلوغ مطرح بود، یعقوبی یک بازدید کننده با بیان این که نباید نمایشگاه داران هزینه برگزاری نمایشگاه را از مردم دریافت کنند نسبت به بلیط 2 هزار تومانی ورودی نمایشگاه و گرفتن بلیط جداگانه برای بخش خودروهای کلاسیک انتقاد داشت و به گزارشگر ما گفت: نباید هزینه برگزاری نمایشگاه را بر دوش بازدید کننده بیاندازند، درحالی که در مواقعی تهیه پارکینگ نیز با مشکل مواجه است مثلا در روز اول که ازدحام جمعیت فراوان بود مجبور شدم که خودروی خود را در محوطه خاکی پارک کنم.پدرام دیگر بازدید کننده نمایشگاه از وضعیت حجاب برخی از بانوان در برخی از غرفه ها گلایه داشت و خواستار ارایه محصولات واقعی به جای پرداختن به زرق و برق غیرواقعی در این گونه غرفه ها بود.

حسین بردبار
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر