/
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

کاهش تعداد چاه های نفت فعال آمریکا طی هفتمین هفته متوالی

تحلیلگران پیش بینی می کنند تعداد کل چاه های نفت و گاز طبیعی آمریکا از حدود ۸۰۰ حلقه در پایان ۲۰۱۹ به حدود ۴۰۰ حلقه در اواسط سال جاری میلادی و حدود ۲۰۰ حلقه در پایان ۲۰۲۰ برسد.
کد خبر : ۲۸۱۳۵
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه های نفت را برای هفتمین هفته پیاپی کاهش می دهند. بزرگترین شرکت های نفت آمریکا تولید نفت شیل این کشور را در بحبوحه سقوط قیمت نفت و کاهش تقاضا برای سوخت به خاطر تعطیلی های جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا پایین می آورند.

 شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز طی گزارشی اعلام کرد شرکت های حفاری آمریکا در هفته منتهی به اول ماه مه 53 چاه نفتی را تعطیل کرده اند و به این ترتیب تعداد کل چاه ها به 325 رسیده است که پایین ترین حد از ژوئن 2016 است.

 تعداد چاه های نفت که اولین نشانه تولید در آینده است 60 درصد نسبت به سال گذشته پایین آمده است، یعنی زمانی که 807 چاه نفتی فعال بود.

 بیش از نیمی از چاههای نفت آمریکا در حوزه پرمین در وست تگزاس و شرق نیومکزیکو قرار دارند. تعداد چاه های فعال نفت در این منطقه 27 حلقه در همین هفته کاهش یافته و به 219 رسیده است که پایین ترین حد از نوامبر 2016 است.

 اطلاعات بیکر هیوز نشان می دهد تعداد کل چاه های نفت و گاز فعال در آمریکا 57 حلقه در این هفته کاهش یافته و به 408 رسیده است. تحلیلگران پیش بینی می کنند تعداد کل چاه های نفت و گاز طبیعی آمریکا از حدود 800 حلقه در پایان 2019 به حدود 400 حلقه در اواسط سال جاری میلادی و حدود 200 حلقه در پایان 2020 برسد. ‌بینی می‌شود میانگین تعداد چاههای نفت آمریکا در 2021 حدود 225 حلقه باشد.

 شرکتهای اکسون موبیل و چورون در روز جمعه اعلام کردند تولید و سرمایه گذاری خود را در حوزه شیل پرمین کاهش می دهند. آمریکا رشد صنعت نفت خود و تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده و صادر کننده خالص نفت را برای اولین بار پس از دهه ها، مدیون تولید از این حوزه نفتی است.

 شرکت کونوکو فیلیپس، بزرگترین تولید کننده مستقل نفت و گاز دنیا قصد دارد 40 هزار بشکه در روز تولید خود را در ماه مه کاهش دهد و این رقم را تا ماه ژوئن به 460 هزار بشکه در روز برساند.

 نفت خام آمریکا در روز جمعه حدود 19 دلار در هر بشکه معامله شد. به نظر می رسد با آغاز کاهش تولید اوپک و متحدانش برای بیرون راندن نفت اضافی از بازار، قیمت نفت آمریکا هم برای اولین بار طی چهار هفته گذشته افزایش یافته است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر