/
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مدير روابط عمومي شركت گاز استان كردستان:

وقوع 65 حادثه در رابطه با عدم رعايت توصيه‌های ايمنی در استفاده از وسايل گاز سوز در سال گذشته

گاز طبيعي به عنوان يكي از پاک‌ترين سوخت‌ها، مورد قبول آحاد جامعه قرار گرفته و اين مقبوليت علاوه بر ايران در ساير نقاط جهان نيز گسترش يافته است و به دليل استفاده روزافزون از اين موهبت الهي ، شبكه هاي گازرساني در شهرها و روستاها به سرعت گسترده شده اند .
کد خبر : ۲۸۳۷۴
وقوع  65 حادثه در رابطه با عدم رعايت توصيه‌های ايمنی در استفاده از وسايل گاز سوز در سال گذشته
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومي شركت گاز استان كردستان، هوشنگ اولي زاده  در مورد اهميت رعايت توصيه‌های ايمني در مصرف گاز طبيعي گفت: با گسترش شبكه‌هاي گازرساني در سطح كشور و بالطبع در سراسر استان زرخيز كردستان به سرعت به صف مصرف كنندگان گاز طبيعي اضافه گرديده، بنابراين براي مصرف بهينه و ايمن از گاز طبيعي و جلوگيري از بروز حوادث و كاهش آلودگي محيط زيست و توجه به نيازهاي نسل آينده به منابع انرژي، ارائه آموزش هاي لازم در اين زمينه از اهميت خاصي برخوردار است .

وي افزود: آمار نشان مي دهد عمده حوادث روی داده به سبب عدم آگاهي يا غفلت مصرف كنندگان گاز طبيعی از استانداردهای ايمنی است و متاسفانه تبعات حوادث گاز طبيعي آن چنان تاسف بار است كه هر گونه غفلت از استانداردهای ايمني سرنوشت ناگواری را براي مشتركين رقم مي زند .

مدير روابط عمومی  شركت گاز استان كردستان در ادامه اظهاراتش بيان داشت: با تمام اقداماتي كه در حوزه اطلاع رساني و فرهنگ سازي صورت مي گيرد متاسفانه در سال گذشته شاهد 65 مورد حادثه در مصرف گاز طبيعی بوديم كه 60مورد آن آتش سوزی و انفجار در اثر نشت گاز  و 5 مورد حادثه ناشي از استنشاق گاز منو اكسيد كربن بوده است.

وي يادآور شد: از تعداد 65 حادثه پيش آمده در سال 98 تعداد 40 مورد در شهرها و 25 مورد در روستاها اتفاق افتاده است.

اولي زاده  ضمن ابراز تاسف از مرگ هموطنان و مشتركين عزيز گاز طبيعي در استان كردستان گفت: با كمال تاسف در سال گذشته 11 نفر در اثر استفاده ناايمن از وسايل گاز سوز جان خود را از دست دادند كه 7 نفر بر اثر آتش سوزي و انفجار و 4 نفر نيز به علت استنشاق گاز منو اكسيد كربن بوده است.

اين مقام مسئول، گريزی هم به حوادث سال 97 داشته و آمار آن را اين گونه تشريح كرد : در سال 97 تعداد حوادث ناشي از عدم رعايت توصيه هاي ايمني 56 مورد بوده كه 53 مورد حوادث ناشي از انفجار و آتش سوزي و 3 مورد نيز ناشي از نشت گاز منو اكسيد كربن بوده است كه متاسفانه باعث مرگ 5 نفر از هم استاني هاي عزيز شده است كه 1 نفر بر اثر انفجار و 4 نفر هم بر اثر استنشاق گاز منو اكسيد كربن بوده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر