/
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

تفسیر وزارت نفت از قانون صحیح نیست

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت نفت در توزیع قیر رایگان در بین دستگاه ها تاکید کرد که این وزارتخانه از قانون تفسیر ناصحیح دارد.
کد خبر : ۲۸۴۴

 

نبض نفت-قلی الله قلی زاده با اشاره به قانون توزیع قیر رایگان و عدم اجرای آن از سوی دولت اظهار داشت: از سال 89 برای دولت در زمینه ارائه قیر رایگان تکلیفی مشخص شد و این موضوع در احکام قانون برنامه ششم توسعه کل کشور و حتی در قانون بودجه سال 96 نیز در نظر گرفته شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون بودجه سال 96 به صورت مشخص سهم دستگاه ها از قیر رایگان تعیین شد و وزارت نفت مکلف و موظف شد که به نوسازی مدارس، شهرداری ها، بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی قیر رایگان تحویل دهد.

نماینده مردم کلیبر در مجلس دهم شورای اسلامی، با بیان اینکه ناهماهنگی هایی بین وزارت نفت، سازمان برنامه، بودجه و خزانه کشور  در زمینه اجرای قانون مذکور وجود دارد، بیان داشت: طبق قانون وزارت نفت باید 4 میلیون تن به ارزش 30 هزار میلیارد ریال را به دستگاه های ذکر شده تحویل دهد اما با ناهماهنگی در بین اجزای دولت شاهد اجرایی نشدن قانون هستیم.

وی با اشاره به نشست کمیسیون عمران در این زمینه با مسئولان وزارت نفت، سازمان برنامه و خزانه کل کشور، گفت: در این نشست دولت را ملزم به اجرای این قانون کردیم و تاکید شد که باید به اختلاف و ناهماهنگی بین این سه ارگان پایان داده شود چرا که به نظر می رسد وزارت نفت از قانون برداشت ناصحیح داشته است.

این نماینده مجلس در مجلس دهم، با بیان اینکه نشست دیگری برای بررسی نهایی علل عدم اجرای قانون برگزار می شود، تاکید کرد: از آنجایی که در نشست اخیر نوبخت حضور نداشت، نتوانستیم تصمیم قاطع بگیریم، بنابراین لازم است با حضور نوبخت و مسئولان وزارت نفت و خزانه موضوع رسیدگی و ناهماهنگی بین ارکان دولتی برطرف شود.

قلی زاده درادامه با بیان اینکه مقصر اصلی در عدم اجرای این قانون ناهماهنگی در بدنه دولت است، گفت: برداشت نا صحیح از قانون و نبود هماهنگی در بدنه دولت باعث شده قانونی که شفاف است درست اجرا نشود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه روند اجرای قانون آنطور که عنوان شده پیش نمی رود یعنی اول می خواهند تسویه حساب شود بعد قیر رایگان ارائه شود، در حالی که روند قانونی کاملا برعکس است.

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

منبع: خبرگزاری خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر