/
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

ظرفیت نیروگاه‌ های کشور از مرز ۸۳ هزار مگاوات گذشت

ظرفیت نیروگاه‌های کشور با بهره‌برداری از واحد‌های جدید حرارتی، تجدیدپذیر و تولید پراکنده در نیمه اردیبهشت‌، به ۸۳ هزار و ۲۱۶ مگاوات رسید.
کد خبر : ۲۸۴۶۸
نبض نفت - در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های کشور به حدود ۸۳ هزار و ۲۱۶ مگاوات رسیده است که در این‌ بین واحد‌های سیکل ترکیبی با ۲۵ هزار و ۷۹۵ مگاوات، بیشترین ظرفیت (۳۱ درصد) نصب‌شده نیروگاهی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
هم‌اکنون ۳۰.۶ درصد نیروگاه‌های کشور مربوط به واحد‌های گازی است که حدود ۲۵ هزار و ۴۷۳ مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های ایران مربوط به این بخش است. واحد‌های بخار نیروگاهی نیز ۱۹ درصد ظرفیت این حوزه را به خود اختصاص داده‌اند و با ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاواتی خود در میان سه‌ بخشی قرار گرفته که بیشترین ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی کشور را دارند.
در حال حاضر ظرفیت واحد‌های برق‌آبی نیز به ۱۲ هزار و ۸۸ مگاوات رسیده است و سهم ۱۴.۵ درصدی را در بین کل ظرفیت نصب‌شده نیروگاه‌های کشور در اختیار دارند.
همچنین ظرفیت فعلی واحد‌های تولید پراکنده (شامل ۲۴۵ MW خود تأمین) به یک هزار و ۷۴۹ مگاوات و ظرفیت نیروگاه‌های اتمی نیز به یک هزار و ۲۰ مگاوات رسیده است که از این حیث واحد‌های یادشده هرکدام به ترتیب حدود ۲.۱ و ۱.۲ درصد از کل ظرفیت نیروگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
در حال حاضر ظرفیت نصب‌ شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور هم به حدود ۸۲۳ مگاوات و ظرفیت واحد‌های دیزلی نیز به حدود ۴۳۹ مگاوات رسیده است.
براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال ۹ واحد بخار به ظرفیت یک هزار و ۴۵۴ مگاوات وارد مدار تولید می‌شود و عملیات اجرایی احداث نخستین نیروگاه ملی با راندمان ۶۰ درصد نیز آغاز می‌شود.

منبع: خبرنگاران جوان


 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر