/
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
سفیر ایران در ونزوئلا:

ونزوئلا و ایران به نیابت از جهان به آمریکا «نه» گفتند

سفیر ایران در ونزوئلا ورود کشتی‌های ایرانی به ونزوئلا را «پاسخ قاطع» به سیاست‌های یکجانبه گرایی آمریکا برشمرد و اعلام کرد که ونزوئلا و ایران به نیابت از جهان به آمریکا «نه» گفتند.
کد خبر : ۲۸۸۶۲
نبض نفت - «حجت الله سلطانی» سفیر ایران در ونزوئلا گفت که ورود نفتکش‌های ایرانی به آب‌های ونزوئلا، «پاسخ قاطع» این دو کشور به سیاست‌های یکجانبه ‌گرایی آمریکا است.

سفیر ایرانی که با شبکه خبری المیادین گفت‌وگو می‌کرد،  افزود: ایران و ونزوئلا به نیابت از جهان به واشنگتن «نه» گفتند.

سلطانی با بیان اینکه ایران و ونزوئلا بر حق خود در تجارت آزاد به نیابت از جهان تاکید کردند، تصریح کرد: آمریکا دیگر به کشورهای جهان نمی‌تواند بگوید که چه کاری را انجام بدهند.

سفیر ایران در ونزوئلا افزود: واشنگن مجبور شد به توافقات بین المللی احترام بگذارد و اکنون بسیاری از کشورها برای گرفتن حق و حقوق خود دیگر از آمریکا اجازه نمی‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه کشتی‌های ایرانی برای اولین بار در  آمریکای جنوبی پهلو گرفته‌اند، افزود: این دستاورد فقط برای ایران و ونزوئلا نیست، بلکه برای کل جهان است.

سفیر ایرانی اظهار داشت که منافع ایران ایجاب می کند که از قاره ای به قاره ای دیگر برود و این دستآورد باعث می‌شود که ایران و ونزوئلا بیشتر با یکدیگر همکاری کنند. ایران همیشه کنار کشور دوست مانند ونزوئلا خواهد ایستاد، حال بهای آن هر چه که می‌خواهد باشد.

سلطانی عنوان کرد: سوخت صادر شده ایران به ونزوئلا، تاثیر روی نیاز مصرف داخلی ما ندارد. زمانی که ما در سال 2008 نگران کمبود سوخت بودیم، کشور ونزوئلا با ما همکاری کرد و ما آن را فراموش نخواهیم کرد.

سفیر ایران در کاراکاس تاکید کرد که ایران برای کمک به ونزوئلا در هر زمینه‌ای که نیاز باشد، در آمادگی کامل قرار دارد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر