/
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰

روند درآمدی نفتی کشورمان رو به مثبت و درآمد غیرنفتی هم در حال رشد است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: روند درآمدی نفتی کشورمان رو به مثبت و درآمد غیرنفتی هم در حال رشد است؛ مردم بدانند که جوسازی‌های اخیر دشمنان به نتیجه نخواهد رسید.
کد خبر : ۲۹۲۴۱

نبض نفت -  عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: صادرات کشور ما در ما‌ه‌های فروردین و اردیبهشت کاهش پیدا کرده بود، اما در حال حاضر این موضوع احیا شده است.


تأمین ۴ و نیم میلیارد دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی

او ادامه داد: مسئله برگشت ارز هم مشکل داشت، تا به امروز نزدیک به ۴ و نیم میلیارد دلار تأمین ارز برای واردات کالا‌های اساسی و مواد اولیه کارخانجات انجام شده است.

رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: زمانی که نرخ حواله نیما افزایش پیدا می‌کند، تاثیراتی هم در بازار آزاد ایجاد می‌شود، اما بانک مرکزی این موضوع را کنترل کرده و از افزایش نرخ جلوگیری می‌کند.
همتی اضافه کرد: هر زمانی که نرخ حواله کاهش پیدا می‌کند، دولت آمریکا و رسانه‌های خارجی جوسازی می‌کنند که البته این موضوع جدیدی نیست.
همتی ادامه داد: روند درآمدی نفتی کشورمان رو به مثبت و درآمد غیرنفتی هم در حال رشد است؛ مردم بدانند که جوسازی‌های اخیر دشمنان به نتیجه نخواهد رسید.
او تاکید کرد: به دلیل مشکلات مربوط به درآمد‌های نفتی بودجه دولت و جبران کسری آن، مصوب شد که دولت از طریق انتشار اوراق بدهی، منابع مورد نیاز را تهیه کند.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی به عنوان کارگزاری، اوراق بدهی را اجرا خواهد کرد؛ همچنین در ۲ هفته قبل ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی با نرخ ۱۵ درصد توسط بانک‌ها خریداری شده و حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان برای خرید این اوراق تقاضا وجود داشته است. ان‌شالله حراج فزوش اوراق بدهی را در ماه‌های آینده هم ادامه خواهیم داد.

منبع: موج

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر