/
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

عربستان عرضه نفت به برخی خریداران آسیایی را تا ۴۰ درصد کاهش داد

عربستان سعودی مقدار نفتی را که به ۵ خریدار آسیایی در ماه جولای تحویل داده می شود، ۱۰ تا ۴۰ درصد کاهش داده است.
کد خبر : ۲۹۳۴۶
به گزارش نبض نفت به نقل از بلومبرگ، عربستان سعودی مقدار نفتی را که ماه آینده میلادی به پنج پالایشگاه در آسیا تحویل می‌دهد کاهش داده است. این تصمیم عربستان در راستای تمدید قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس تا پایان جولای گرفته شده است.

 طبق گفته مقامات پالایشگاهی، مقدار نفتی که به 5 خریدار آسیایی در ماه جولای تحویل داده می شود 10 تا 40 درصد کمتر از مقدار توافق شده خواهد بود. عربستان سعودی به منظور متعادل کردن این کاهش عرضه، فروش نفت به برخی پالایشگاه‌ها در کره جنوبی را پایین آورده در حالی که سه پالایشگاه در ژاپن که در ماه ژوئن نفت کمتری دریافت کرده بودند، طبق قراردادهای قبلی خود نفت می خرند.

ائتلاف اوپک پلاس یک ماه دیگر قرارداد کاهش تولید را تمدید کرد تا به قیمت نفت کمک کرده باشد. عربستان سعودی پس از امضای این قرارداد، قیمت رسمی فروش نفت خود را افزایش داد. تقاضای نفت در چین پس از لغو تعطیلی‌های اعمال شده به خاطر همهگیری ویروس کرونا، بیش از سایر مناطق آسیا افزایش یافته است.

 طبق گفته مقامات پالایشگاهی، کاهش فروش نفت توسط آرامکو بر درجات سنگین تر نفت جهت بارگیری در ماه جولای متمرکز شده است. بدین ترتیب جریان درجات متوسط نفت ترش پس از کاهش تولید نفت عراق و سقوط صادرات نفت ونزوئلا به پایین ترین حد از 1945 به خاطر تحریم های آمریکا، کاهش بیشتری پیدا کرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر