/
۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

افزایش فعالیت دزدان دریایی در خلیج مکزیک

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد گروه های مسلحی شناسایی شده‌اند که کشتی های تجاری، سکوهای نفتی و نفتکش‌ها را در منطقه خلیج کامپچه در جنوب خلیج مکزیک هدف قرار می‌دهند.
کد خبر : ۲۹۴۲۱
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، دولت آمریکا هشدار داد خطر دزدان دریایی در جنوب خلیج مکزیک افزایش یافته است و هدف آن ها سکوهای نفتی و سایر تاسیسات است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد:« گروه های مسلحی شناسایی شده‌اند که کشتی های تجاری، سکوهای نفتی و نفتکش‌ها را در منطقه خلیج کامپچه در جنوب خلیج مکزیک هدف قرار می‌دهند».

سالهاست دزدان دریایی در خلیج کامپچه فعالیت می کنند. آنها خود را ماهیگیر جا زده و تلاش می‌کنند وارد سکوهای دریایی و کشتی‌ها در این خلیج شوند. این دزدان باعث دردسر شرکت نفت پمکس مکزیک شده‌اند چون سکوهای نفتی این شرکت را هدف قرار داده و بارها توانسته اند تاسیسات آنها مثل لوله ها، سیم کشی های برق، مس و سایر تجهیزات را از جمله پول نقد بدزدند.

 طبق گزارش های رسیده،دزدی دریایی در جنوب خلیج مکزیک طی سه سال منتهی به پایان 2018، 310 درصد افزایش یافته و از 48 حمله در 2016 به 197 حمله در 2018 رسیده است.

 شاهدان می گویند این دزدان دریایی در قایق های تندرو حرکت کرده، وارد سکوهای نفتی شده و با اسلحه کارکنان آن را تهدید میکنند و هر چیزی که دارای ارزش باشد، از تجهیزات حفاری گرفته تا پیچ و مهره به سرقت میبرند. رئیس جمهور مکزیک  اعلام کرد این دزدان دریایی نفت خام را هم مستقیم از این سکوهای نفتی میدزدند.

 طبق گزارشی که در اکتبر 2019 منتشر شده دزدی دریایی سالانه یک میلیارد دلار به شرکت پمکس خسارت می زند.

طبق تخمین‌های شرکت پمکس، خسارت این شرکت از دزدی سوخت طی سه سال گذشته به 7.5 میلیارد دلار رسیده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر