/
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

بهره‌مندی ۱۰ هزار خانوار جدید در زاهدان از نعمت گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که به‌زودی ۱۰ هزار خانوار دیگر در زاهدان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر : ۲۹۷۲۰
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رضا پنجابی گفت: به لطف خدا و همت تلاشگران مجموعه شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در گامی دیگر ۴۵ کیلومتر باقی‌مانده از شبکه توزیع گاز منطقه A شهر زاهدان واقع در پهنه شمالی بلوار معلم تزریق گاز شد و عملیات نصب علمک به‌صورت پیوسته در این منطقه در حال انجام است.

وی افزود: پس از انجام این تزریق گاز و برابر بررسی و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته نزدیک به ۱۰ هزار خانوار ساکن در این محدوده از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد و با احتساب تزریق گاز فعلی و گذشته، هم اکنون همه ۱۶۰ کیلومتر شبکه توزیع این منطقه گازدار شده و ان‌شاءالله به‌زودی به‌عنوان دومین منطقه سبز شهر زاهدان معرفی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این در حالی است که پیش از این منطقه زیباشهر زاهدان با مجموع ۹۰ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه به‌طور کامل تزریق گاز و علمک‌گذاری‌شده و به‌عنوان نخستین منطقه سبز زاهدان شناخته می‌شد.

پنجابی همچنین از احداث و راه‌اندازی ایستگاه تقلیل فشار (TBS) زیباشهر زاهدان خبر داد و گفت: این ایستگاه به‌عنوان سومین ایستگاه تقلیل فشار ناحیه راه‌اندازی شد که ایستگاه تغذیه‌کننده شبکه توزیع، واقع در جنوب غربی زیباشهر است و با احداث ایستگاه یاشده، مشکل افت فشار گاز در فصل سرما، در این ناحیه برطرف می‌شود.

به گفته وی، تا امروز ۳۷ هزار و ۱۱۱ مشترک در زاهدان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

تاکنون در حدود ۱۴۰ کیلومتر از شبکه توزیع گاز زون G منطقه ۲ شهری زاهدان تزریق گاز صورت گرفته و نصب علمک در آن انجام شده است و بقیه شبکه مورد نیاز این منطقه در حال اجراست که متعاقبا تزریق گاز انجام می‌شود تا ان‌شاءالله این منطقه به‌عنوان سومین منطقه سبز زاهدان معرفی شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر